• Äldre 20 Aug 21:34
    3700 visningar
    4 svar
    4
    3700

    Heminsemination 2018

    Hejsan allihopa det är så att jag planerar ett syskon till min dotter som blev till efter en insemination via klinik efter 5 års oförklarlig barnlöshet och nu vill jag starta syskon verkstaden på en gång då jag aldrig vet hur lång tid detta kommer att ta då det inte vill ta sig naturligt! Så nu är det så att jag köpt hem ett kit så att jag kan inseminera mig själv hemma. Då till frågan är det fler här som gjort samma sak eller håller på eller om det är någon som rent utav har lyckats ? Jag riktar denna fråga främst till personer som har svårt att bli gravida ! Hoppas jag får några svar och tips !

  • Svar på tråden Heminsemination 2018
  • Äldre 20 Aug 21:39
    #1

    Har gjort insemination men inte pga svårighet att bli gravid. Vad jag förstod är det högra chanser att lyckas på klinik på inseminationen är direkt i livmodern och med tvättad sperma och med hormoner om det behövs. Finns det någon anledning till varför du uppskattare att det skulle lyckas bättre hemma?

  • Äldre 20 Aug 22:27
    #2

    Ja jag hoppas det iallafall för det första får vi sällan till det nuförtiden sen så har vi aldrig lyckats bli gravida den naturliga vägen sen för syskon försök måste man bekosta allt själv därav att jag vill testa om detta kan vara något. Min dotter blev till via insemination på klinik så vet hur den proceduren går till ????

  • Äldre 20 Aug 22:28
    #3

    Skulle inte vara en massa frågetecken skulle vara en glad gubbe ! :)

  • Äldre 12 Apr 06:40
    #4

    Hur har det gått för dig, har du lyckats bli gravid?

Svar på tråden Heminsemination 2018