Män se hit! Magproblem i nya relationer
Jag är en ung tjej som lider av stora magproblem. Något som ställer till det för mig när jag nu har träffat en kille som jag dejtar.
Jag lider av IBS i en ganska svår form och har gjort det sedan jag var ca 10 år. Det här innebär att jag kan överraskas med plötsliga magknip och diarré. Jag har ständigt mycket luft i magen som behöver komma ut.Och det här blir extremt problematiskt när jag ska umgås med honom eftersom jag såklart vill dölja att jag har de här problemen. Det är inte direkt den sexigaste åkomman!! Att berätta detta för en kille som man dejtat i ca 2 månader känns enormt pinsamt.
Känner nu dock att jag behöver berätta för honom men är så rädd för att han ska bli mindre attraherad av mig. Det kanske låter fånigt men mina problem har fått mig att känna mig rätt okvinnlig, äcklig och oattraktiv. Jag har verkligen blivit ett nervvrak av detta nu, då jag så fort jag ska sova hos honom dels blir uppblåst av att inte kunna "lufta magen" (fisa), samt oron inför eventuella diarréattacker.
Behöver berätta att jag har de här problemen så jag kan slappna av i hans sällskap. Så jag kanske kan säga att "nu måste jag gå och lufta magen för femtioelfte gången ikväll" och sedan rusa in på toan, utan att det är konstigt.
Ni killar/män....hur hade ni tänk kring att en tjej/kvinna ni dejtar/är ihop med hade berättat om detta för er? Hade ni känt minskad attraktion?