Inlägg från: Anonym (Inget konstigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inget konstigt)

Män se hit! Magproblem i nya relationer

Tycker absolut du ska berätta, klart du ska! Säg som det är att du tyckt det varit lite pinsamt och därför du inte sagt nåt innan, men du har IBS och förklara ifall han inte vet att det är en magsjukdom som är kronisk och inte smittar liksom, och att du därför behöver springa på toa rätt mycket och hastigt. Du behöver ju inte alls berätta om exakt varför i detalj du behöver springa på toa, det gör man ju (oftast) inte om man inte har IBS heller.

Klart han inte tycker det är konstigt, det enda jag skulle kunna kännas konstigt är varför min tjej efter två månader inte vågat berätta, om det skulle bero på mig. Men skulle också fatta direkt att det känns som en pinsam grej, men skulle inte alls tycka det om henne.

Inget konstigt alls helt enkelt!

• Anonym (Inget konstigt)

Jag tycker inte du ska göra så stor grej av det ! Alltså fattar din känsla, men du behöver ju tex inte avråda honom från att använda toan efter dig som du skrev, det gör inte jag till min tjej (även om det kanske skulle behövas ibland) Skulle kanske göra det om vi hade en sån jargong mer, vissa skojar ju mycket om magen och toan, så har ni det är det ju okej. Men annars gör ingen grej av det tycker jag, du behöver inte känna att du måste skoja bort eller "varna" eller liksom släta över det. Alla bajsar, till och med tjejer ;) och det vet alla killar , åtminstone någorlunda mogna (alltså typ efter högstadiet) Plus han är ju säkerligen kär i dig om ni dejtar och då har jag aldrig tyckt att det är nåt äckligt eller pinsamt med att en tjej bajsar, det är ju en människa, som man gillar liksom. Verkligen ingen ingen grej! Önskar att jag kunde skicka över min känsla till dig så du verkligen fattade men förstår också att du tycker det är skämmigt (Man är ju alltid mycket mer känslig med sig själv)

Svar på tråden Män se hit! Magproblem i nya relationer