Inlägg från: Kramardig |Visa alla inlägg
  • Kramardig

BF maj 2019

Hej! Hoppar in i den här tråden även om jag just nu är osäker på om jag är gravid eller fått missfall. 

Min historia:

Hade beräknat mens torsdag 23/8 men på onsdagmorgon så vaknade jag tidigt och kände att jag måste göra ett gravtest (även fast jag verkligen väntade på mensen) och jo visst, ett svagt svagt streck kom fram! 

Torsdag hade jag lite mensvärk men tänkte inte mer på det. 

Fredagmorgon hade vi sex och efteråt fick jag världen värk! Det gjorde ont i kanske 5-10min och jag grät pga smärtan. Efteråt så kom det lite blod på pappret när jag var på toa, satte i en tampong och bytte under dagen. Ingen tampong var full i blod men det var ju ändå blod på tampongen. Både färskt, två små miniklumpar och tillslut lite brun-aktigt. Sen dess har det inte kommit nå mer blod. Men jag var i alla fall säker på att det var missfall. 

Jag har de senaste dagarna börjat känna ett svagt illamående och idag tog jag ett nytt gravtest och det blev positivt direkt! Väldigt starkt! 

Men då har jag ändå läst mig till att det kan visa positivt länge, trots missfall. Så just nu vet jag inte alls om jag är gravid eller inte. Jag känner mig matt i kroppen av att inte veta, och att jag har nytt jobb (tredje veckan) gör ju inte saken bättre. 

Ringde till vårdcentralen igår men hänvisades vidare till barnmorskemottagningen, som jag ringde idag. Hon sa att jag måste kontakta gyn då de inte kan göra något. Såklart fick jag ingen tid hos gyn, inte ens en tid att bli uppringd på. Så nu är jag fruktansvärt less. 

Med mina två tidigare graviditeter har jag mått fruktansvärt illa och vill nu isf få Lergigan comp utskrivet fort som bara den, om jag är gravid. Annars kommer jag aldrig klara av att arbeta ens. 

• Kramardig
    Anga skrev 2018-08-28 14:59:53 följande:

Välkomna alla nya & grattis!

När ska ni berätta till era jobb att ni är gravida? Vilken vecka & varför?

Om det visar sig att jag är gravid så vill jag berätta så sent som möjligt då jag har ett nytt jobb. Men med tanke på mina tidigare graviditeter så kommer jag må piss och då tror jag inte att jag kommer kunna hålla det hemligt speciellt länge. Kräks
  • Kramardig
    lindabinda skrev 2018-08-29 11:21:17 följande:

Jag kommer nog vänta ganska länge med att berätta. 

I min förra graviditet hade jag lätt kunnat vänta till v 26-27 med att berätta eftersom magen knappt syntes. Berättade dock i v 13 då.
    Jag antar att magen kommer synas mycket tidigare denna gången, så v 15-20 någonstans kanske är bra att avslöja.

Mitt mål just nu är bara att ta mig till v 12-13 då missfallsrisken sjunker och jag har fått göra KUB eller NIPT. Sen får vi väl se vad som händer.

Hur ställer ni er andra till dessa test, kommer ni göra Kub eller nipt?

Hur gammal är du? Här var jag bor så blir man inte erbjuden testerna om man inte är i "riskgrupp".
  • Kramardig

Jag går in i v.13 (12+0) imorgon så jag känner mig lite lugnare men är ändå såklart orolig.

Hur mår alla? Själv har jag mått illa ochså kräkts från v.4, äter lergigan comp och primperan men mår ändå skit. Varit sjukskriven i snart 6 veckor och oroar mig över att jag inte kommer få fortsatt sjukskrivning..

• Kramardig

Visst får man bli irriterad när läkaren har sjukskrivit en 3 + 3 veckor och ännu inte skickat in intyget till FK som hen lovat? Min barnmorska såg det när hon kollade min journal. Suck.

Lämnat urinprov idag då jag förutom illamåendet även åkt på en urinvägsinfektion + att jag varit förstoppad under hela den här tiden.

Jag har gått ned 5 kg på 6 veckor känns inte heller så roligt även fast det inte alls är konstigt och huvudvärk har jag nästan varje dag.

Behöver jag säga att jag är less? Förlåt om jag kommer med dålig energi en fredag :/

Svar på tråden BF maj 2019