Inlägg från: Emelieb17 |Visa alla inlägg
  • Emelieb17

BF maj 2019

Grattis till alla härinne!

Hoppas kunna få lite svar från någon med liknade upplevelse. Jag har nyligen plussat och är enligt uträkning i vecka 5+3. Jag har sedan en vecka efter ägglossning haft ömma och spända bröst plus svullen mage. Igår hade jag extra ömma bröst och uppblåst mage. Men idag är det som bortblåst.. blir såklart orolig för missfall. Har fått tid för vul om 10 dagar. Men en evighet tills dess.... Kan tillägga att jag ligger hemma sjuk just nu.

Någon som haft liknade som det gått bra för?

• Emelieb17
    Anga skrev 2018-08-29 16:24:09 följande:

Grattis till dig!

Jag har inte haft samma upplevelse, mår illa varje dag ungefär hela dagen. Men jag hade mest molvärk i början och den känner jag knappt av alls längre. Det var som att molvärken la av och illamåendet började. Så symptomen kan nog tillta och avta lite som det vill.

Har läst lite andra trådar och sett att fler haft som dig. Att det börjar sen slutar tvärt. Och vissa har inte haft symptom alls såhär tidigt. Sen så tänker jag att dina symptom inte försvinner så snabbt för missfall. Kroppen är ju inställd på graviditet och kroppen ställer inte om lika snabbt som hjärnan. Du kanske kommer känna symptom ikväll? Eller imorgon. När man är hemma så är det ju lättare att känna efter och hjärnan börjar tänka hemskt direkt. Det kommer säkert gå jättebra på VUL. :)

Tack och detsamma till dig! Hur långt gången är du?

Ja jag hoppas att jag bara börjat överanalysera för mycket. Känns jobbigt att gå och vara orolig i 2 veckor innan man får svar....
Svar på tråden BF maj 2019