Inlägg från: Fallan |Visa alla inlägg
  • Fallan

BF maj 2019

Vad roligt! Här hakar jag på efter jag gjort 5 grav test och alla visar positivt!

Jag är 27 och jag och min man gifte oss 4e augusti. Tänkte hela tiden att vi skulle vilja satsa på graviditet efter bröllop och den stora husrenoveringen vi gjort.

Nu väntar ny resa och jag är lite orolig för 12v gränsen samtidigt som jag längtar dit för att berätta för släkt och vänner!

När ringer ni till MVC?

• Fallan
    höstlöv123 skrev 2018-08-30 19:04:33 följande:

Jag ringde samma dag jag fick positivt. Så har tid hos barnmorskan på tisdag :)

Okej! Då ska jag ringa i morgon!
  • Fallan
    sallu93 skrev 2018-08-30 20:22:18 följande:

Hallå alla! :) Spännande att jag hittade denna tråd. 

Jag har bf 3 maj -19. Plussade idag, helt oväntat! Har inga som helst symptom utöver att jag är MEGA trött hela tiden (sedan helgen typ).

Har ej ringt barnmorska/rådgivning än... kanske vore dags. :)

Grattis! Jag är också väldigt trött, i alla fall på dagarna. Vaknade vid fem i morse och kunde inte somna om dock.. Konstigt:)
  • Fallan
    Anga skrev 2018-08-22 09:39:39 följande:

Hej! Vad kul med en tråd att följas åt & tipsa osv.

Jag hakar på.

Jag är 26 år, första barnet, gift (gifte oss 4 augusti 2018) och vi åkte på smekmånad 6 augusti och kom tillbaka i måndags 20e. Jag mådde super illa på flygplatsen från Santorini & var super känslig av dofter. Mannen skämtade ?du kanske är gravid?. Tog ett tidigt gravtest igår & jag plussade! Så himla sjukt. Vi började försöka nu i augusti efter vi gifte oss och det tog på första försöket. Var inställd på att det skulle ta 7 månader så vi vart glatt överraskade.

Vad gör jag nu? Haha. Jag har tagit 5 gravtester (för att vara säker) och alla är plus. Tog ett clearblue test som visar veckor och det stog 2-3 veckor. Ska jag ringa BM redan nu? Eller ska jag vänta?

Hoppas innerligt att våra små håller kvar sig & vi får träffa dem i maj!

Din historia låter precis som min. Vi gifte oss då med, gravida nu och vi åkte på smekvecka samtidigt! :)
  • Fallan
    lindgrenmaria91 skrev 2018-08-31 13:28:05 följande:
    Jag kan göra en hemlig grupp, Men behöver nog någon att lägga till samtidigt som jag starta den då. Skicka ett meddelande till mig med hur dim fb-bild ser ut så kan jag lägga till dig och starta en. :)
    Jag hänger också gärna med i en grupp :)
  • Fallan
    Anga skrev 2018-08-31 12:50:35 följande:
    Vad sjukt att det är exakt samma! Men vad roligt att kunna följa någon som har exakt samma upplevelse då :) !!

Superkul!! :) 

Jag ringde barnmorskan idag. Fick tid den 21 september, hon sa de hade väldigt ont om tider. Kändes skönt att jag inte sköt upp å ringa :)

Svar på tråden BF maj 2019