Inlägg från: sallu93 |Visa alla inlägg
  • sallu93

BF maj 2019

Hallå alla! :) Spännande att jag hittade denna tråd. 
    Jag har bf 3 maj -19. Plussade idag, helt oväntat! Har inga som helst symptom utöver att jag är MEGA trött hela tiden (sedan helgen typ).

Har ej ringt barnmorska/rådgivning än... kanske vore dags. :)

• sallu93

Jag har vaknat hela veckan mellan 3-4 och inte fått sömn pånytt för att sedan va trött hela dagen också! Helt annan trötthet än vad man upplevt förut.
    Stört. Nu är kl 5 (finsk tid), ska starta till skolan 8.15... Happ, vad gör man nu liksomCool

Jag är förresten snart 25, finandssvensk tjej som bor i södra Finland med min sambo som snart fyller 28. Detta är vårat första barn. Och jag fattar inte ännu att det är möjligt att jag är gravid! Gjorde ett digitalt test ännu idag för att bekräfta för mig själv. Jag är sjukt orolig för MF. Vågar knappt vara glad innan första veckorna är över...

Vilken vecka är ni i då ni har tid till barnmorska?(/rådgivning/vad det kallas i Sverige)

Mig får man också gärna lägga med i Fejjangrupp. (sarahzhogberg@gmail.com)

• sallu93

Mea87: Grattis!

Jag har lite samma med minnet. Kan typ glömma vart jag parkerat bilen eller om jag kom med cykel då jag handlar mat. :D 

Idag har jag också mått ganska illa, hoppas det inte håller i sig. Fy faa-an säger jag bara!

• sallu93
    höstlöv123 skrev 2018-08-31 07:33:08 följande:
    Grattis!

Jag borde gå in i v6 när jag skall till min barnmorska :)
    Ok! Så snart för din del?
    Här rekommenderade dom mig v 8-10. Så det blev 8, el 9...
  • sallu93
    piikachuu skrev 2018-08-31 11:56:51 följande:

Hej!

Plussade idag och har beräknat BF 18 maj om appen visar rätt Skrattande

Fick missfall efter midsommar (v 13) så håller tummar och tår nu. Har en dotter redan på 2 år.

Vill gärna vara med i FB-grupp, men hamnar fel när jag klickar på länken :/  

Grattis! Håller tummarna för er :)
  • sallu93
    Poison88 skrev 2018-08-31 19:06:49 följande:

Jag hakar gärna på här! Plussade idag. Ska ha mensen på tisdag då jag hade äl den 19/8 men min första dag i senaste mensen var 26/7 så antingen har jag bf 2a maj eller 12 maj :)

Finns det någon fb-grupp man kan få vara med i? :)

Grattis! Har samma datum som du :)
  • sallu93
    höstlöv123 skrev 2018-08-31 17:49:52 följande:

Ja, jag ringde i förrgår och hon ursäktade att de inte hade någon tid denna vecka. Men fick välja mellan 3 olika tider nästa vecka istället.

Hon sa inget om att vänta till några senare veckor. Men jag går ju iofs till en privat vårdcentral, så de kanske gör annorlunda där?

Så är det säkert. Förstått att det skulle löna sig att gå Privat under graviditet. :)
  • sallu93
    Emmapemma1 skrev 2018-09-04 16:15:01 följande:

Har bf 5 maj 2019. Andra barnet. Den första blir 6 nu så var längesedan jag gick igen en graviditet. Minns inte det va så här ???? ingen matlust och bara vill sova ... fler som känner igen sig ??

Samma här. Så jävla trött!
  • sallu93
    lindgrenmaria91 skrev 2018-09-04 15:51:30 följande:

Puffar upp detta!

Har startat en till hemlig grupp på fb, så om någon mer vill gå med i den kan ni skriva till mig på meddelande om vad ni heter och hur profilbild ser ut.

Tänker att vi håller den intim och kanske bara tar in 50-60 medlemmar.

Jag har skickat pm åt dig.
  • sallu93
    tesastesa skrev 2018-09-05 06:54:52 följande:

Hej!

Jag plussade i fredags och har bf 15 maj ????

För 3 år sedan fick jag ett MA i vecka 7 som upptäcktes vecka 9.

Hoppas att jag får behålla lilla bönan denna gången ????

Är hungrig nästan hela tiden och är väldigt trött. Men för övrigt mår jag bra och har inga andra symtomer.

Grattis! Är också trött, helt GALEN trötthet jag aldrig upplevt.

En fråga till er alla, använde ni nikotin innan plusset? Jag har nu varit 1vecka utan snus och små äter heeela tiden. Är som bäst i Cypern och har lyxat till det med nikotinfritt snus dock :D. Undrar bara vad ni gör för att bli kvitt abstinens?
  • sallu93
    tesastesa skrev 2018-09-05 10:04:17 följande:

Jag rökte och röker fortfarande, Men inte alls i samma utsträckning som innan plusset. Drar ner så mycket jag kan och hoppas att vara helt rökfri nu inom kort..!! Jag vet att det är sååå fel, så inga pekpinnar nu tack :(

Ja det är ju knepigt det där! Jag bor själv i Finland och här säljs ju inte snus. Samma dag jag plussade fick jag 3 torn. Så det var nog svårt. Fast finns ju nikotinfritt som funkar, Men svårare med cigg! :(
  • sallu93
    tesastesa skrev 2018-09-05 10:04:17 följande:

Jag rökte och röker fortfarande, Men inte alls i samma utsträckning som innan plusset. Drar ner så mycket jag kan och hoppas att vara helt rökfri nu inom kort..!! Jag vet att det är sååå fel, så inga pekpinnar nu tack :(

Ja det är ju knepigt det där! Jag bor själv i Finland och här säljs ju inte snus. Samma dag jag plussade fick jag 3 torn. Så det var nog svårt. Fast finns ju nikotinfritt som funkar, Men svårare med cigg! :(
  • sallu93
    Stjärnan14 skrev 2018-09-11 21:23:32 följande:

Hej alla! Jag har varit här inne och tjuvkikat på vad ni skrivit, men nu har jag äntligen blivit medlem. Har beräknad BF 6 maj (första barnet). Illamåendet har dragit igång rejält och vid kl 16-tiden mår jag riktigt dåligt. Vad har ni för tips/ vad gör ni när det är som värst? Har även läst att flera har skrivit om trötthet, och jag orkar knappt hålla mig vaken på dagarna, har aldrig varit så här trött förut...

sover varje dag efter jobbet. Hur länge ska det vara så här?? Finns det någon lösning? ????

Hjälp hjälp! Hoppas på lite hjälp och tips här

Illamående : sea band och apelsinjuice för mig :)

Jag är också trött, galet trött. Min läkare tyckt sjukskrivning är alternativ.
  • sallu93
    Lestina skrev 2018-09-10 11:29:40 följande:

Hej!

Äntligen har jag fått plus efter 8 månaders försök och ett missfall i vecka 7 och ett tidigt tidigt. Mensen är sen och ett stort fett gravid kom upp på det digitala testet :) nu återstår den långa väntan och oron inför ett nytt missfall men känslan är helt annorlunda denna gången, känns som om det kommer sitta ordentligt. Det blir mitt 3e barn och hans 2a, vårt första gemensamma.

BF 21 maj enligt appar :)

Grattis! :)
Svar på tråden BF maj 2019