Inlägg från: carolol |Visa alla inlägg
  • carolol

BF maj 2019

Jag hoppar in här också eftersom jag äntligen fått positivt gravtest, tog clearblue digital imorse där jag fick gravid 1-2 :D Känns overkligt, har inte tagit in det än. Hoppas verkligen att det går bra den här gången, jag väljer att tro att det gör det! Har ett MA i bagaget som jag genomled strax efter midsommar i år.. Enligt preglife är bf beräknat till 25/5 :) 

EnBlivandeWestring skrev 2018-09-14 07:59:38 följande:

Hej alla blivande mammor <3 Tänkte bara påminna er om att skicka er mail som är kopplad till fb till mig ifall ni vill vara med och följas åt i den hemliga gruppen Majmammor 2019 på fb <3

Jag skickade ett meddelande till dig med min mail så du kan lägga till mig i gruppen :D Tror att mailen är kopplad till fb? Skriv om du inte hittar mig..
  • carolol
    Niniby skrev 2018-09-16 22:58:16 följande:

Hej! Hoppar in här jag med! Plussade idag på BIM-1, kan inte fatta det än. Inga symptom alls denna månad, till skillnad från föregående månader då jag haft massoor med ?symptom? som visade sig vara faaake.

Är 27 år och har en dotter som fyllde 5 igår :) förlorade en dotter i magen förra sommaren i vecka 24. Och efter det blivit gravid två gånger men slutade tyvärr i missfall. Så denna regnbågsbebis är så efterlängtad! Hoppas hoppas denna gång! Åh! Kan ni lägga till mig med i fb gruppen : nidal_by@hotmail.com

Grattis! :) lagt till dig i gruppen :)
  • carolol
    EmmalinneaS skrev 2018-09-17 08:45:04 följande:

Finns det plats för ett plus till? :)

Plussade nu imorse med vår första lilla. Har inte riktigt greppat det än, kommer nog ta tid.

Flo beräknats bf 22 maj och ska då vara i v 5 nu.

Är gärna med i en fb grupp: emmalinneasundqvist@hotmail.com

Ja än så länge är vi bara 29 så :)
  • carolol
    Kazi2 skrev 2018-09-17 12:24:07 följande:

Men har en fråga först...kan folk se att man gått med? För i så fall vill jag vänta. Man vill inte berätta för allmänheten för tidigt

Nej den är hemlig :)
  • carolol
    Lisenlisa skrev 2018-09-17 20:40:24 följande:

Hej fina ni!

Vad roligt att läsa att det är så många blivande Majmammor här <3

Jag är nu i v.5, första barnet, så otroligt spännande !!!

Bor i Stockholm, är 26 år, sambon 28.

Är beräknar runt 26/5 :D

Har redan börjat må illa till och från, brösten ömmar på utav bara sjutton haha.

Vad kul då är vi nästan exakt lika långt gångna! Jag är i v.4+2 och beräknas till 25/5 enligt preglife! :) har dock inte så mkt symtom ännu förutom att jag är oerhört trött! Vill du Gå med i majmammor 2019 på fb? :)
    Sockersött skrev 2018-09-17 20:53:47 följande:

Hej.

Plussade 8sep. Bf 10maj.

Har verkligen inte sjunkit in än då vi har kämpat i 7år utan resultat och utan hjälp. Tvungen att gå ner i vikt för att kunna få hjälp men pga. Pcos gör det omöjligt för mig att ens kunna gå ner vad jag än gör. Tog beslutet till att göra en viktoperation som jag gjorde i februari. Bokade tid hos gyn för att få hjälp nu i september. Blev ändrade planer då vi lyckats på egenhand. Fick göra ett vul som visade början på en graviditet v5+5 ska tillbaka den 3okt hoppas kunna få se mer då. Allt känns så overkligt just nu.

Går gärna med i fbgruppen om plats finns ca_almqvist@hotmail.com

Åh vad underbart! Jag kan lägga till dig :)
  • carolol
    lindgrenmaria91 skrev 2018-09-30 19:07:37 följande:

Yes, bara skicka ett PM till mig så löser jag det :D

Har skickat pm till dig :)
  • carolol
    Lola90 skrev 2018-10-11 17:47:07 följande:

Hej Grattis till alla gravida här:)

Jag undrar lite hur ni mådde oxh vad skillnaden på era symptom när ni plussade och era mena symptom? Gjorde ni någpt speciellt när ni plussade denna gången : ) vill sååå gärna få ett plus på stickan! Berätta gärna öppen för alla tips och kloka råd :)

Jag läste i tråden ?en superbra metod jag läst om vilka vill hänga med? typ så hette den här på fl hur man skulle göra och då gick det på första försöket (med den metoden) med äl-test! :) kände några dagar efter äl att det tryckte vid underlivet, typ mensvärk fast ändå inte..det höll i sig flera veckor och har det fortfarande stundtals under dagen. Är i vecka 8 nu :)
  • carolol
    Lola90 skrev 2018-10-11 20:57:48 följande:

Intressant, hittar den dock inte. Vet du hur metoden gick till? Jag har Bim om fem dagar. Jag har ömma bröst och mensvärk til och från. Men så har jag även innan mens! Så blir galen! Tog ett fravtest som visade tog negativt :( har man flytningar innan mens eller har man det innan man plusar! ( fattar inte hur man så lätt kan glömma hur det va innan förra mensen trots att man haft regelbunden mens sedan 13 år) haha

Kopierade namnet på tråden nu: En superbra metod jag läst om/vilka vill hänga med nästa månad?

Där kan du läsa :) hoppas det tar sig annars får du lycka till nästa månad :)
  • carolol
    Gulletussan82 skrev 2018-10-11 20:25:59 följande:

Hej! Känner igen dig från bim september tråden! :) hur mår du nu? Vi är ju i samma vecka :)

Gick in i vecka 9 idag och har inte fått behålla nån mat alls hela dagen :(
  • carolol
    Kramardig skrev 2018-10-17 19:14:56 följande:

Jag går in i v.13 (12+0) imorgon så jag känner mig lite lugnare men är ändå såklart orolig.

Hur mår alla? Själv har jag mått illa ochså kräkts från v.4, äter lergigan comp och primperan men mår ändå skit. Varit sjukskriven i snart 6 veckor och oroar mig över att jag inte kommer få fortsatt sjukskrivning..

Åh vad jobbigt att illamåendet inte ger sig! Vet hur det är att må så illa. Mitt illamående eskalerade drastiskt första dagen i vecka 9 som medförde att jag spydde upp allt jag fick i mig under dagen, likaså dagen efter. Sen gav det sig och nu har jag mått ganska bra senaste två dagarna. Är dock väldigt trött. Är i v. 8+3 idag. När jag var så illamående var jag orolig över hur det skulle gå att jobba med det illamåendet..hoppas inte det kommer tillbaka i den omfattningen igen..
Svar på tråden BF maj 2019