Inlägg från: Dollan89 |Visa alla inlägg
  • Dollan89

BF maj 2019

Hej allihopa, kul att hitta en grupp. 

Jag fick ett plus på stickan idag. Skulle haft mens i tisdags. 

Är lite orolig för hur det ska gå då jag har ett utomkvedskap i bagaget i januari i år. Då opererades min vänstra äggledare bort. 

Vi är trots allt glada men väldigt försiktiga. Har mycket huvudvärk vid ansträning som sitter i flera timmar efteråt, fler som varit med om det? Samt molvärk.

• Dollan89
    Anga skrev 2018-08-24 12:13:43 följande:
    Välkommen!

Förstår att ni är försiktiga och håller tummarna att allt går bra denna gång :)!

Jag hade lite ont i huvudet igår och lite idag men vet inte om det har med graviditeten att göra :)

När har du BF?

Tack :) 

2 maj enligt egna beräkningar. Men vågar inte ta ut något i förskott ännu. Är faktiskt väldigt rädd för utomkvedskap igen. Sen min första dotter föddes två månader för tidigt så det lär inte bli i maj ändå :) 

Har du haft ont i ryggen? typ lite längre upp (inte svanken) 

När är du beräknad?

• Dollan89

Hej allihopa!

Hur ofta har ni molvärk? jag har knappt haft något alls på dagarna men ikväll small det till och har molvärk som tusan. Verkar ha mer på kvällarn/nätter när jag vaknar. 

Kram

• Dollan89
    Anga skrev 2018-08-25 09:31:25 följande:
    Jag har haft det varje dag sen i tisdags. Och det är till och från under hela dagen för mig. Och hur mycket det känns varierar också. Men jag tycker det känns mest när jag ligger i sängen, men det kan ju vara för att man inte gör något och har tid att känna efter haha :)
    Kan också känna det när jag lägger mig ner på kvällen att det är som värst då. INte så mycket på dagarna. 
    Inatt kom illamåendet å herregud då blev jag påmind hur min första graviditet var! inte roligt med illamående. Sen kom det idag efter lunch.

Jag ska få gå på hälsosamtal redan den 3 sept. kanske vul eller ultraljud pga mitt utomkveds förra gången. Håller tummarna för det bästa.
  • Dollan89
    Vimmerby94 skrev 2018-08-25 21:54:26 följande:

Hej hörni! Jag hoppas och önskar att jag får fortsätta hänga med i den här tråden.

I måndags fick vi plus efter 3 års försök, vi har inte kunnat få någon hjälp eftersom att jag inte haft åldern inne. Det är 25 års gräns i vårt landsting.

Nu verkar det iallafall så att jag är gravid, helt otroligt. Många års längtan gör att vi är oroliga och inte vågar tro på detta riktigt, idag fick jag dessutom lite rosa flytningar.

Önskar så att det ska gå väl för er allihopa!

Grattis till dig! :) 
  • Dollan89

Hur mår ni alla i era graviditeter?
    Jag är gravid 7+5 alltså vecka 8. Illamåendet är för jävligt rent ut sagt. Trots Lergigan! 

Mår illa dygnet runt :(

• Dollan89
    Kkm skrev 2018-09-18 15:05:37 följande:

Ska tilläggas att jag mår väldigt dåligt psykiskt just nu och är hemma från jobbet för bara gråter konstant. Haft en väldigt traumatisk abort sen år tbx som slutade i flera ekrapningar och blodtransfusion vid samma abortförsök så jag slår väl bakut just nu. Någon som kan lugna mig? 

Jag förstår hur du mår. I januari i år opererades jag för utomkvedskap, De tog en äggledare där fostret satt i. Har sedan dess varit i depression och ångest. Men nu sen jag blev gravid igen känns det mkt bättre. 
    Kramar till dig
Svar på tråden BF maj 2019