Inlägg från: vestliii |Visa alla inlägg
  • vestliii

BF maj 2019

Hej! 
    Hittade denna tråden nu och gissa om jag blev glad! 
    Jag plussade den 27e september och är nu 9 v (8+5).

Jag är 22 år och ensamstående, mitt första barn (förhoppningsvis) men min andra graviditet. MF i 16e veckan för ca 4,5 år sedan. 

Jag har varit hos BM och fått den 29/5 som mitt BF datum, gissa om jag längtar?! 

Jag har svällt upp en jädrans massa redan så har fått införskaffa mamma byxor då mina gamla inte längre är varken bekväma eller möjliga att stänga. Någon mer som det har synts tidigt på? Nu vet jag ju att det är inte barnet som gör att jag är stor redan nu utan det är tarmar och uppsvälldhet osv. Dock undrar jag nu om min svankning kan ha något med det att göra? Svankar så otroligt sjukt mycket, mycket mer än normalt. 

Lycka till alla blivande mammorHjärta

• vestliii
    Lina90 skrev 2018-10-22 16:25:43 följande:
    Så spännande, stort grattis till dig :) hur känns det att vara ensamstående?
    Jag har också varit svullen, men tycker det har lagt sig lite mer nu, det är från dag till dag, därav också min oro att jag fått missfall!
    Stort lycka till till dig <3

Tack! 
    Det känns bra...för det mesta! Ensamheten trycker sig på och vissa dagar är värre än andra. Men detta var ett medvetet val att göra trots att jag var ensamstående så jag är nöjd med det trots alla tankar som kommer. 

Mitt verkar inte lägga sig överhuvudtaget haha, kanske har tvillingar där inne :p 

Har du varit på ul och vilken vecka är du i? Delar din rädsla för missfall men vi får hålla alla tummar och tår vi har att allt går vägen för oss båda! 

Stoort grattis till dig och lycka till <3

• vestliii
    Lina90 skrev 2018-10-22 17:39:43 följande:

Så stark tjej du är, heja dig! Du har kanske familj och vänner som stöd? :) helt fantastiskt beslut!

Ska du gå på något tidigt ultraljud eller KUB? För att se om du väntar ett eller två mirakel :) jag var på VUL i vecka 8 och det visade ett litet embryo då med hjärta som slog, det var väldigt lugnande just då! Idag är jag i vecka 13 (12+3).. jag ska göra KUB ultraljudet i morgon och jag är livrädd att de ska säga att det inte finns något hjärta som slår :( jag är rädd att fostret dött utan att min kropp gett mig någon hint.. har inte haft några missfallsymptom, men läst att det kan hänt ändå :( i morgon är det upp till bevis..

Tack så mycket! :) Nja, till viss del men är mest ensam..

Jag funderar på det men har inte bestämt mig ännu :)

Ååh vad underbart! Förstår din känsla men allt har gått fint ska du se! Man ska inte läsa så mycket haha, det sätter galler i huvudet på en.. läste att man inte har forskning på att ul är oskadligt för barnet och ja då blev jag lite misstänksam haha ... det är farligt att läsa!

Hur gick det på kub?:)
  • vestliii
    Lina90 skrev 2018-10-24 18:24:15 följande:

Jag håller med dig, google har skapat så mycket oro för mig men ändå kan inte låta bli att googla. Inte bra alls! 

Tack för din omtanke, kub gick bra vi fick det bästa testresultatet 1:20 000 och det var en livlig bebis där inne, det var en helt overklig känsla att se min bebis suga på tummen i min mage! :) 
    Hur mår du nu? <3

Nej det är ju just det.. man kan inte låta bli trots att en vet bättre... 

Åh vad skönt för dig att höra! Förhoppningsvis släpper en del av din oro nu då? Kan tänka mig den känslan, måste vara helt obeskrivligt overkligt! 

Jag mår väl lite si och så.. illamående kommer och går men har slutat spy i alla fall. Dock vart jag hos läkare idag och blev sjukskriven 25% för foglossning (redan!!) och han sa att jag skulle inte direkt räkna med att den skulle gå ner till 0 % anytime soon i denna graviditet.. Så det känns piss.. kan inte gå, sitta, stå, lyfta, eller vrida min kropp haha.. 
    Hur ,år du? <3 
Svar på tråden BF maj 2019