• Törnrosa87

    Tatuering? Konstigt?

    Hej!

    Jag jag tänkte höra med er om ni tycker det vore konstigt av mig att vilja göra en tatuering som symboliserar min avbrutna graviditet. Jag fick avbryta i vecka 18 pga trisomi 18 och det tog så enormt hårt! Jag fick se han efter aborten och allt kändes så verkligt då. Skulle ni tycka det vore konstigt om jag gjorde en tatuering av en kvinna som håller upp en liten bebis med vingar på? För mig känns det helt naturligt då jag verkligen saknar han (kanske låter konstigt).. men vad tycker ni??

  • Svar på tråden Tatuering? Konstigt?
  • Törnrosa87
    Anonym (Anonym) skrev 2018-08-21 19:38:02 följande:

    Du har ju förlorat ett barn, klart det sitter djupt rotat i dig. Det är såklart inte konstigt att göra en sådan tatuering men som ovan skrivit, se till att du kan stå för vad du gör och inte är rädd för andras åsikter för då kommer det bli skitjobbigt.

    En annan sak, motivet du beskriver är tydligt och kan väcka frågor, är du villig att bemöta det? Det går ju att vara mer diskret isåfall


    Tusen tack för så många svar! Vi har gått ut med det, så många vet redan, men kommer det frågor så är jag beredd på att svara på dom. Känns viktigt för mig att kunna vara öppen med det, då jag vet att många andra går igenom liknande
Svar på tråden Tatuering? Konstigt?