• Jsv17

Oregelbunden mens efter graviditet?

Hej!

Jag helammade i 5mån (nästan i 6 men då hade han slutat nattamma) och fick ingen mens då, mensen kom igång efter 6 månader, och mens #2 kom 35 dagar efter det, längre cykel än jag hade innan men tänkte att det är inte så konstigt. Jag ammar nu inte alls, slutade amma för över 2 veckor sedan, men jag har inte fått mens #3 än och nu har det gått 50 dagar (och är inte heller gravid det har jag kontrollerat) är det normalt? Att mensen hoppar över nån månad innan kroppen kommer i fas? Då vi vill bli gravida igen så vill jag bara veta när man bör söka vård för utebliven mens?

• Svar på tråden Oregelbunden mens efter graviditet?
  • Fia 28

Helt normalt. Kan ta ett par cykler innan det blir regelbundet igen. Jag hade tex 66 dagar mellan mens 1 och mens 2.

• Jsv17
    Fia 28 skrev 2018-08-22 15:34:01 följande:

Helt normalt. Kan ta ett par cykler innan det blir regelbundet igen. Jag hade tex 66 dagar mellan mens 1 och mens 2.

Tack för svar

Misstänkte att det kunde vara så, men har 3 vänner som också fick barn förra året alla både fick tillbaka mensen fortare (även de 2 som helammade) och den blev regelbunden direkt så då blev jag fundersam.
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden Oregelbunden mens efter graviditet?