• Stemia

    Barn nr2

    Tips mottages på namn, både pojk/flicknamn då vi inte vet kön än.

    Namn som finns på listan (så ni ser stil på ett ungefär)

    Hugo

    Emil

    Noah

    Ella

    Meja

    Ebba

    Linn

    Vill att det ska klinga bra tillsammans med blivande storebror som heter Theo

  • Svar på tråden Barn nr2
  • Stemia
    LittleSunshine84 skrev 2018-12-22 19:55:44 följande:

    Hugo?

    Nils?

    Axel?

    August?


    Jag älskar namnet Hugo men min sambo vägrar, han gillar de inte alls.

    Har diskuterat namnet abbe här hemma endel sista veckan, men vet inte riktigt om det anses som ett namn eller enbart som ett smeknamn?
  • Stemia

    fler tips mottages gärna!  

    Eddie, Liam, Leon är namn jag gillar men alla är upptagna av för nära familjemedlemmar. 

    Tim, Abbe, Aron, Mattis är dem fyra namn som vi disskuterar mest just nu, men inget känns riktigt rätt. 

    Gillar oxå Kalle, Alex, Zack men känns som att det är för mycket smeknamn över dem.. 
    Jag älskar Hugo men min sambo vägrar. 

    Hade det varit en flicka så hade det helt klart blivit en Sally eller Fanny (tänkte så ni har en överblick över våran smak i det stora hela)

    gillar inte namn som Gabriel,Simon,Niklas,William osv.


    vill inte ha ett långt namn. 

    BOMBA med pojknamn {#emotions_dlg.flower}

  • trollhona
    Stemia skrev 2019-01-14 13:19:16 följande:

    fler tips mottages gärna!  

    Eddie, Liam, Leon är namn jag gillar men alla är upptagna av för nära familjemedlemmar. 

    Tim, Abbe, Aron, Mattis är dem fyra namn som vi disskuterar mest just nu, men inget känns riktigt rätt. 

    Gillar oxå Kalle, Alex, Zack men känns som att det är för mycket smeknamn över dem.. 
    Jag älskar Hugo men min sambo vägrar. 

    Hade det varit en flicka så hade det helt klart blivit en Sally eller Fanny (tänkte så ni har en överblick över våran smak i det stora hela)

    gillar inte namn som Gabriel,Simon,Niklas,William osv.


    vill inte ha ett långt namn. 

    BOMBA med pojknamn {#emotions_dlg.flower}


    Mattheo kanske kan vara något i er stil?

    Annars:
    Edvin
    Jack
    Loke
    Charlie

  • Stemia
    trollhona skrev 2019-01-14 13:38:34 följande:
    Mattheo kanske kan vara något i er stil?

    Annars:
    Edvin
    Jack
    Loke
    Charlie
    Mattheo är dunder fint men blivande storebror heter Theo så de blir lite för likt =) 

    Jack gillar jag men sambon gillar inget av förslagen :/
  • LittleSunshine84
    Stemia skrev 2018-12-29 22:23:34 följande:

    Jag älskar namnet Hugo men min sambo vägrar, han gillar de inte alls.

    Har diskuterat namnet abbe här hemma endel sista veckan, men vet inte riktigt om det anses som ett namn eller enbart som ett smeknamn?


    Ebbe är annars ett gammalt namn som fått en sving uppåt senaste året :) min son heter Hugo! :P
  • trollhona
    Stemia skrev 2019-01-14 13:56:39 följande:
    Mattheo är dunder fint men blivande storebror heter Theo så de blir lite för likt =) 

    Jack gillar jag men sambon gillar inget av förslagen :/
    Ja självklart, jag läste bara ditt senaste inlägg och glömde läsa det första.

    Mateus är då säkerligen för långt.
    John kanske, kort och koncist.

    Annars 
    Jim Filip Isak Frej Otis Jonah Tord

    Vad gillar din sambo för namn? Det verkar ju vara så att han har ett smalare urval sådå kan man kanske nysta fram något ur hans favoriter. 
  • Stemia
    trollhona skrev 2019-01-15 16:58:10 följande:

    Ja självklart, jag läste bara ditt senaste inlägg och glömde läsa det första.

    Mateus är då säkerligen för långt.

    John kanske, kort och koncist.

    Annars 

    Jim Filip Isak Frej Otis Jonah Tord

    Vad gillar din sambo för namn? Det verkar ju vara så att han har ett smalare urval sådå kan man kanske nysta fram något ur hans favoriter. 


    Han tycker om abbe och Tim.. Ja han är nog mer kräsen. Bla för hans modersmål är spanska och vissa namn tycker han blir extremt fula på spanska
  • trollhona
    Stemia skrev 2019-01-16 08:14:32 följande:
    Han tycker om abbe och Tim.. Ja han är nog mer kräsen. Bla för hans modersmål är spanska och vissa namn tycker han blir extremt fula på spanska
    Då förstår jag. Då finns det ju en viss aspekt till att ta hänsyn till.

    Kanske namn som Emil, Elias, David, Adrian, Oscar, Rafael, Luca, Fabian?
Svar på tråden Barn nr2