Kronofogden, varför fungerar inte dom?
Helt rätt så har man en delgivningslag, den omfattas av en viss tid, det kronofogden nu är inne på är 2,5 månad och har inte fått han delgiven ännu, dom känner han vet vart han jobbar har hans tele nr, allt detta berätta dom till mig, men ingen delgivning ännu, för han svarar inte på breven kronofogden skickar, enligt lagen ska första gå ut, ca 1 månad,2 påminnelse i ca 10 dagar , där ska delgivnings man ut, men fungerar inte i praktiken. utan tar flera månader extra.
Fall 2 jag hade med huset, efter 8 månader tog jag in advokat mot kronofogden, fick med en handläggare från Luleå, från deras egen myndighet, som lova att gå emot umeå, Umeå hade inte ens gett mig en handläggare efter 8 månader, vilket Kronofogden Luleå tyckte var helt fel,När advokaten kontakta kronofogden Umeå, berätta att vi ska dra fallet vidare, samt att vi hade med en handläggare från kronofogden Luleå,som bestyrkte att dom gör fel,,, då blev det fart på Umeå...
Var 400000:- i handpenning jag skulle ha tillbaka, klart jag drev det med advokat och en handläggare på min sida.
Nu verkar jag få gå samma vända igen, Östersund är en lite stad, dom har jätte nära och delge kunden men uppenbart ingen delgivningsman. han har haft 22500:- i månaden tidigare via löneutmätning och har högre inkomst idag. allt detta via inkassobolag jag använde.
Det jag blir arg över är tiden dom tar, ska meddela när dom får han delgiven, om det tar 3 månader eller om det kommer ta längre tid, hur länge ska en delgivning ta?
Fakturan förföll i mitten av Maj, sedan påminnelse, inkasso ,,,lämna till kronofogden i Juni, Nu är vi snart i september , kund är inte ens delgiven ännu, kronofogden har bara skickat brev, dom svarar han inte på.