Inlägg från: Anonym (Annabus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Annabus)

Kronofogden, varför fungerar inte dom?

Så ännu en gång ni som hamnar hos kronofogden svara inte på delgivningspappret kronofogden skickar ut, att få ut en delgivnings man tar flera månader och inget händer, du får inga extra avgifter eller något, bara lite ränta.

[/quote]

Du är förbannad över att delgivningen hos Kronofogden tar tid. Samtidigt uppmanar du gäldenärer att inte sända in delgivningskvittot... Öh.. Smart tänkt..

Ja det lär ju gå fortare med ett dina ärenden om 2 miljoner ärenden ska delges personligen istället för med svarspost..

• Anonym (Annabus)
    Anonym (Har ofta problem med myndigheter ?) skrev 2018-09-07 23:40:13 följande:

Jag tror om fler och fler gör som min kund, skiter i att svara på brev genom delgivning, på så sätt får vi en förändring, om alla skiter i den delgivningsformen så kommer kronofogden sluta med den, och jobba på ett annat sätt, det är det jag vill uppnå.

Kommer inte att hända då folk inte vill ha delgivningsmän som springer hemma hos dem för delgivning.
  • Anonym (Annabus)
    Anonym (Har ofta problem med myndigheter ?) skrev 2018-09-07 23:52:14 följande:

Skulle kronofogden börja med delgivning via e-leg så kan dom lägga in delgivningen på alla dessa enheter, som när du ska logga in på din bank, så måste du först svara på din delgivning innan du kommer vidare, eller swish även där delgivning först, kronofogden måste växa med tiden, följa tekniken,spärra din mobil och måste öppnas via e-leg och delgivning, ja på så sätt växa med nutiden.

Delgivning med e-legitimation är på G. Just nu byggs ett helt nytt IT-system. Regeringen har inte satsat pengar förrän nu.
  • Anonym (Annabus)
    Anonym (Har ofta problem med myndigheter ?) skrev 2018-09-08 14:03:17 följande:

Nu är det inte folket som får bestämma, utan myndigheten kan besluta vad dom anser vara det mest effektiva sättet o jobba på, sedan får folket bara acceptera det.

Nu är även delgivnings män även föråldrat, men kan behövas som komplement, inte som nu nästan enda sättet.

Det finns inte på kartan att frivillig delgivning som första alternativ skulle ändras. Skulle innebära en kostnadsökning i miljardbelopp. Dessutom en lagändring då det står i delgivningslagen.
Svar på tråden Kronofogden, varför fungerar inte dom?