• Alfaking

Stort Problem

Hej Allihopa, Tänkte skriva exakt från hjärtat och det stora problemet jag har just nu.
    90% kanske blir glada att jag har problem och känner mig bättre 10% kanske inte bryr sig men testar ändå.

Det är så att jag är 26 år gammal och sedan gymnasiet har jag haft 10-12 olika jobb. Jag har kommit fram till att jag inte är en person som klarar av auktoriteter och 8-5 jobb. Jag har gett upp nu, jag har försökt flera gånger men det funkar inte. 

När jag jobbar på ett jobb:

1: Jag skiter i företaget jag e där för att tjäna pengar.
    2: blir lätt uttråkad
    3: Känner mig fängslad att behöva va på samma plats heltiden och göra samma sak är en mardröm.
    4: blir deprimerad.
    5: hatar att ta order
    6: Känner att min frihet försvinner
    7: Jag tycker hela det här med team känsla är falskt. Stör mig på Att alla rövslickar cheferna och är inställsamma tål inte dessa människor.

Hur är jag?
    Enligt DISC modeller är jag en väldig Röd person samt blå.

Är väldigt otålig och dominant men Väldigt intellektuell. Gillar att skapa saker. Till exempel har jag ett bolag nu som inte omsätter så mycket. 
    Jag är beredd att jobba 14 timmar varje dag för mig själv än att ha en anställning.

Jag klarar inte av ett vanligt jobb. Hatar verkligen det. Väljer hellre att bli hemlös än att ha en anställning. Är behov av stimulans.

Vad ska jag göra? Vad har ni för Yrken som skulle kunna passa mig? Har tänkt väldigt mycket på pilot men har inte bestämt mig 100%. Hjälp mig vad är jag för person och varför är jag såhär? Jag investerar väldigt mycket och har ett sjukt affärssinne. Men det har blivit ett problem för mig. Jag måste hitta något som passar mig.

Vill lägga till att hela min släkt från pappas sida är så, Alla är dominanta och egna företagare. Från morsans sida är de flesta kriminella (Utomlands) 

• Svar på tråden Stort Problem
  • Alfaking

Hur ser ni på detta ?

Vad tänker ni?

Hjälp gärna mig :)

Skriv gärna om ni bryr er inte något för att ni ska känna er bättre.
    Jag föraktar absolut inte folk som har ett fastjobb. 

• Alfaking

Avstå från att kommentera här framöver tack.

• Aniiee

Har ingen aning om vad du ska ha för yrke, men jag vet i alla fall vad du INTE ska ha för yrke: Pilot. Det gör fetbort för dig.

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Amanda84

Du låter precis som en kompis och en släkting till mig och deras lösningar på problemet var att bli egenföretagare.

Om man ska bli egenföretagare och faktiskt gå runt på det, så krävs det väldigt mycket engagemang (speciellt om man inte tidigare har varit anställd i många år och har ett rejält sparkapital, har kontakter, ekonomisk eller annan inom företaget lämplig högskoleutbildning eller kan börsnotera sitt företag, typ direkt). Men det är inte omöjligt! Det har dessa båda släktingar till mig visat (den ene 30+ den andre 70+)

Man kan inte tro att man ska kunna arbeta 8 timmar om dagen med ett egenföretagande och tro att det ska gå runt. Till slut kanske man kan det, men det ska till väldigt mycket för att det faktiskt ska bli så. Dessutom så dröjer det ofta ett par år innan man ens kan ta ut lön åt sig själv.

Om man ska kunna bli egenföretagare så måste företaget vara likställt med ens liv. Man måste hitta något som man VERKLIGEN brinner för och i praktiken så måste man arbeta för det här nästan dygnet runt, i alla fall under de första åren. Det viktigaste är i alla fall att skapa en lojal kundkrets. Man måste snacka med folk. Snacka, snacka och snacka och synas precis överallt, göra reklam för sig och se till att synas. Dessutom måste man kunna sköta sin egen ekonomi: skatta och deklarera rätt. Det är lätt om man är matematisk, annars får man leja ut den biten eller se till att lära sig.

Oavsett vilket så kan man inte tro att man kan luta sig tillbaka och ta det lugnt. Jag har varit med om alltifrån förstörda nyårsaftnar till utlandsresor för att det händer något som direkt och genast måste fixas med företaget.

Men vill man satsa på det, så går det, och är man skicklig så kan man efter några år dessutom ha en eller ett par anställda. (vilket till att börja med förvisso varken minskar kostnader eller arbetsbörda, men företaget expanderar i alla fall.)

• Alfaking

Varför inte pilot? Om du skriver något så förklara också tack

• Alfaking
    Amanda84 skrev 2018-08-24 00:52:00 följande:

Du låter precis som en kompis och en släkting till mig och deras lösningar på problemet var att bli egenföretagare.

Om man ska bli egenföretagare och faktiskt gå runt på det, så krävs det väldigt mycket engagemang (speciellt om man inte tidigare har varit anställd i många år och har ett rejält sparkapital, har kontakter, ekonomisk eller annan inom företaget lämplig högskoleutbildning eller kan börsnotera sitt företag, typ direkt). Men det är inte omöjligt! Det har dessa båda släktingar till mig visat (den ene 30+ den andre 70+)

Man kan inte tro att man ska kunna arbeta 8 timmar om dagen med ett egenföretagande och tro att det ska gå runt. Till slut kanske man kan det, men det ska till väldigt mycket för att det faktiskt ska bli så. Dessutom så dröjer det ofta ett par år innan man ens kan ta ut lön åt sig själv.

Om man ska kunna bli egenföretagare så måste företaget vara likställt med ens liv. Man måste hitta något som man VERKLIGEN brinner för och i praktiken så måste man arbeta för det här nästan dygnet runt, i alla fall under de första åren. Det viktigaste är i alla fall att skapa en lojal kundkrets. Man måste snacka med folk. Snacka, snacka och snacka och synas precis överallt, göra reklam för sig och se till att synas. Dessutom måste man kunna sköta sin egen ekonomi: skatta och deklarera rätt. Det är lätt om man är matematisk, annars får man leja ut den biten eller se till att lära sig.

Oavsett vilket så kan man inte tro att man kan luta sig tillbaka och ta det lugnt. Jag har varit med om alltifrån förstörda nyårsaftnar till utlandsresor för att det händer något som direkt och genast måste fixas med företaget.

Men vill man satsa på det, så går det, och är man skicklig så kan man efter några år dessutom ha en eller ett par anställda. (vilket till att börja med förvisso varken minskar kostnader eller arbetsbörda, men företaget expanderar i alla fall.)

Tack amanda <3 du har helt rätt, Jag som sagt skiter i nyår och jul :) Företaget går först det är liksom ens bebis. Mer tips???? 
  • Alfaking
    Amanda84 skrev 2018-08-24 00:54:14 följande:

Tillägg: Pilot är i alla fall inget yrke för dig.

Varför är inte pilot ett yrke för mig? förklara?
    Älskar att resa, det är spännande , Är kvick som fan , Snabbtänkt , och har riktigt bra konsekvenstänk.
Svar på tråden Stort Problem