• Alfaking

Stort Problem

Hej Allihopa, Tänkte skriva exakt från hjärtat och det stora problemet jag har just nu.
    90% kanske blir glada att jag har problem och känner mig bättre 10% kanske inte bryr sig men testar ändå.

Det är så att jag är 26 år gammal och sedan gymnasiet har jag haft 10-12 olika jobb. Jag har kommit fram till att jag inte är en person som klarar av auktoriteter och 8-5 jobb. Jag har gett upp nu, jag har försökt flera gånger men det funkar inte. 

När jag jobbar på ett jobb:

1: Jag skiter i företaget jag e där för att tjäna pengar.
    2: blir lätt uttråkad
    3: Känner mig fängslad att behöva va på samma plats heltiden och göra samma sak är en mardröm.
    4: blir deprimerad.
    5: hatar att ta order
    6: Känner att min frihet försvinner
    7: Jag tycker hela det här med team känsla är falskt. Stör mig på Att alla rövslickar cheferna och är inställsamma tål inte dessa människor.

Hur är jag?
    Enligt DISC modeller är jag en väldig Röd person samt blå.

Är väldigt otålig och dominant men Väldigt intellektuell. Gillar att skapa saker. Till exempel har jag ett bolag nu som inte omsätter så mycket. 
    Jag är beredd att jobba 14 timmar varje dag för mig själv än att ha en anställning.

Jag klarar inte av ett vanligt jobb. Hatar verkligen det. Väljer hellre att bli hemlös än att ha en anställning. Är behov av stimulans.

Vad ska jag göra? Vad har ni för Yrken som skulle kunna passa mig? Har tänkt väldigt mycket på pilot men har inte bestämt mig 100%. Hjälp mig vad är jag för person och varför är jag såhär? Jag investerar väldigt mycket och har ett sjukt affärssinne. Men det har blivit ett problem för mig. Jag måste hitta något som passar mig.

Vill lägga till att hela min släkt från pappas sida är så, Alla är dominanta och egna företagare. Från morsans sida är de flesta kriminella (Utomlands) 

• Svar på tråden Stort Problem
  • Isis

Just vad jag tänkte, säljare eller egenföretagare.

• Aniiee
    Mongoliet skrev 2018-08-24 03:58:43 följande:

Han behöver ju inte bli pilot som transporterar människor. Det är vi nog alla rätt ense om men han kanske kan få bli pilot som släcker bränder eller liknande.

Måste ändå kunna ta tillsägelser/order, följa strikta regler osv.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Alfaking
    Alfaking skrev 2018-08-24 17:01:04 följande:

jag kan allt typ

allt
    Isis skrev 2018-08-24 13:32:21 följande:

Just vad jag tänkte, säljare eller egenföretagare.

Orkar inte sälja mer har blivit hjärndöd. har manipulerat människor i 10år nu. orkar inte ringa ett samtal till
  • Isis
    Alfaking skrev 2018-08-24 17:01:36 följande:

alltOrkar inte sälja mer har blivit hjärndöd. har manipulerat människor i 10år nu. orkar inte ringa ett samtal till

Men skaffa dig en utbildning inom ngt utmanande, intressant område. Om du är smart vill du säkert ha intellektuell utmaning. Ekonomi? Något tekniskt? Så kan du dra nytta av dina andra skills sen på den nya yrkesbanan. Starta eget längre fram.
  • Jamesdio

Allt är lite väl kaxigt dock. Vissa jobb kräver ganska långa avancerade utbildningar.

Satsa på att bli egen företagare/konsult inom något som du kan bra. Projektledare? Då kan du välja de uppdrag som passar dig och det blir ständigt nya miljöer.

• Aniiee
    Alfaking skrev 2018-08-24 17:01:04 följande:

jag kan allt typ

Sätter en miljon på att du inte skulle klara mitt jobb en dag. Vill du testa? En aspekt av mitt jobb kan du enkelt testa right here right now.
    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Mongoliet
    Alfaking skrev 2018-08-24 13:30:04 följande:

Förklara mer.

Du är hetsig.
  • Anonym01

Du verkar vilja ha uppriktiga svar. En bra ledare har ödmjukhet vilket du inte verkar ha. Något att arbeta med för dig som vill ha utmaningar. :)

Jag har lång erfarenhet som projektledare och rekommenderar dig inte den typen av arbete. För det krävs kommunikativ förmåga och förmåga att samarbeta med många olika typer av människor. En fördel med ödmjukhet även där. Samt förmåga att se sig själv som en del i ett större sammanhang vilket du verkar ha lite svårt för?

Om du har något specialintresse rekommenderar jag dig att skaffa gedigen utbildning på området. Sedan kan du sälja dina tjänster som expert utan att vara en del i de organisationer som behöver experthjälpen.

Slutligen rekommenderar jag att du arbetar med tanken på meningen med ditt liv, vad tillför du mänskligheten samhället? Där hittar du kanske din framtid.

• Anonym01

Tillägg...

Just det att inte passa för att arbeta 8-17 och vilja ha frihet att ta egna beslut etc är vi många som värderar högt. Om man vill är det inte svårt att skapa sig ett bra arbetsliv med sådana önskemål. Du verkar dock ha behov av att arbeta mer med dina drömmar, vad vill du åstadkomma? Du verkar vilsen och har inte hittat din plats i världen. Under din något aggressiva/negativa framtoning.

Var nyfiken på andra som skapat ett arbetsliv utanför 8-17 normen så ska du se att du finner vägar framåt.

Svar på tråden Stort Problem