• Anonym (Hm)

Följare på Facebook?! Vilka är människorna??

Jag har 46 följare på Facebook och jag känner i stort sett inte igen en enda av de. De flesta är svenskar men även från utlandet och människor med sociala nätverk. En dum fråga men vart fasen kommer de ifrån?

Hur kommer det sig att man följer en person man inte känner? Känns skumt.

Nån som vet?

• Svar på tråden Följare på Facebook?! Vilka är människorna??
  • Mongoliet

Det är ju scams som vill försöka få sina egna profiler lite normala. Gå in & kolla på deras sidor. Kanske några av dina följare är vänner med varandra eller följer varandra också. Oftast har dessa inte så mycket själva i sina flöden. Inga riktiga saker iallafall. Sedan använder de dessa fakeprofilerna till diverse scams

• Anonym (Nyfiken)

Varför låter du folk som inte är vän med dig följa dig på Facebook?

• Anonym (Hm)

Tack för svar!

Har inte kollat innan vilka som följer mig. Har tänkt att det är vänner på fb eftersom jag själv följer vissa. Man ser ju det när man är inne på nån annans sida att det står följer med fet stil så har helt enkelt inte noterat detta innan. Det är mest helt vanliga människor som sagt med reala sidor och socialt nätverk. Undrar bara vad de har för intresse av att följa nån man inte känner typ.

Anonym (Nyfiken) skrev 2018-08-24 03:16:27 följande:

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Hm) skrev 2018-08-24 06:14:10 följande:

Tack för svar!

Har inte kollat innan vilka som följer mig. Har tänkt att det är vänner på fb eftersom jag själv följer vissa. Man ser ju det när man är inne på nån annans sida att det står följer med fet stil så har helt enkelt inte noterat detta innan. Det är mest helt vanliga människor som sagt med reala sidor och socialt nätverk. Undrar bara vad de har för intresse av att följa nån man inte känner typ.

Aha, ja, vill du inte ha dem som följare så kan du ju ändra det i inställningar.
  • Anonym (G)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-08-24 03:16:27 följande:
    Undrar jag med.
  • Anonym (mmm)

var ser du detta? Jag blev nyfiken så gick in på min profil för att se om det fanns några där som kanske inte borde, men hittar inte var man kan se följare? 

• Anonym (Hm)
    Anonym (mmm) skrev 2018-08-24 21:17:45 följande:

var ser du detta? Jag blev nyfiken så gick in på min profil för att se om det fanns några där som kanske inte borde, men hittar inte var man kan se följare? 

Syns på förstasidan på din profilsida
Svar på tråden Följare på Facebook?! Vilka är människorna??