"Kär i kärleken"/seriemonogami - hur vanligt?
Jag är monogam. Jag älskar en tjej i taget. Jag ogillar egentligen otrohet (Även om jag har överlappat relationer själv och då varit otrogen). Att ha flera, vara polygam, swinga, trekanter eller ha "öppna relationer" är verkligen inget för mig. Jag har testat sådant i tron om att det här skulle vara min grej, men det är absolut inget för mig. Jag vill ha tvåsamhet, kärlek och monogami.
Men jag tröttnar fort på de kvinnor jag är ihop med. Detta oavsett vem hon är. Jag har vart ihop med riktigt underbara kvinnor, sexiga, snygga, fantastiska tjejer, men jag tröttnar oavsett. När jag träffar någon jag gillar så faller jag stenhårt i ett och ett halvt kanske två år, sedan tröttnar jag på henne, inte på konceptet med relation utan på henne. inte för att det är något fel på henne, men kärleken bara dör. Då blir jag kär i en annan tjej.
Jag älskar det där när man faller huvudstupa för varandra och vill ligga med varandra hela tiden, men det är inte bara sexuellt utan hela det där stadiet när det känns så jäkla rätt och som man mött en själsfrände. Jag har vart med om det många gånger, jag fattar att känslan är på sätt och vis falsk och jag vet att den kommer försvinna men jag älskar att inte låtsas om det utan bara njuta av det.
Efter att jag hann bli pappa i en relation steriliserade jag mig. Inte för att jag ogillar barn och jag älskar givetvis mitt eget barn, men bara för att jag fattade att är man som jag finns det risk att man får en väldans massa barn. Jag ligger kanske inte runt i ordets rätta bemärkelse, men träffar jag en ny kärlek vartannat år så finns risken att det hinner bli en del ungar.
Nu har jag ältat det här en hel del men fattat att det är såhär jag vill ha det. Jag kan ju givetvis inte vara ärlig och säga, "Jag kommer älska dig av hela mitt hjärta i två år" när jag träffar någon, det skulle dels skrämma bort henne och dels förstöra hela grejen för mig själv. Jag vill kunna lura mig själv.
Hur många människor är som jag? Är detta vanligast bland män eller kvinnor? Finns detta beteende även hos homosexuella?