• Johnnyorange

Varför tog ditt senaste förhållande slut?

Dela gärna med er så kanske jag kan komma med djupare aspekter av er problematik.

• Svar på tråden Varför tog ditt senaste förhållande slut?
  • Anonym (Ledsen tjej)

Senaste: Pga att han var svartsjuk på mitt ex som jag har barn med. Jag är bra vän med det exet och han är viktig för mig och vill finnas där för honom som en vän när han mår dåligt men det klarade han inte utan kunde inte lita på mig.

Näst näst senaste: Pga att min attraktion/kärkänslor försvann. Försökte i många år få tillbaka dem, gick bla i parterapi och gick själv hos sexolog i ett år men nada. Dvs mitt barns pappa.

Näst senaste: Han kom på att han inte ville vara med någon som har barn sedan tidigare.

• Mongoliet

Alla mina förhållande har tagit slut pga/tack vare att mina ex velat ha barn men det har inte jag velat.

• Anonym (Intensiven)

Han dumpade mig när jag låg på intensiven efter en allvarlig hästolycka. Han ställde ultimatum sluta rid eller så va de slut.

Jag kunde sträcka mig till att sluta med problemhästar men inte sälja min egen( det var inte min häst som skadade mig) men det gick han inte med på :-/

Han ville gärna bestämma hur jag skulle leva mitt liv

• Anonym (J)

Hmm... För att han var nån typ av narciccist. Mycket märklig. Spiken i kistan var när han ville ha barn. Jag hade sagt hela tiden att det inte blir några barn med mig, men han hade helt tiden "trott att du ska bli normal och ändra dig".

• Stampidus

Otroget äckel till flickvän hade jag, gjorde slut så fort jag fick veta. Har helt tappat hoppet om det finns en svensk tjej som är både snygg och snäll och intelligent. Det finns emellanåt snälla men de ser nästan alltid ut som hej kom och hjälp mig. Fungerar inte för mig.

• Johnnyorange
    Anonym (Intensiven) skrev 2018-08-25 00:04:26 följande:

Han dumpade mig när jag låg på intensiven efter en allvarlig hästolycka. Han ställde ultimatum sluta rid eller så va de slut.

Jag kunde sträcka mig till att sluta med problemhästar men inte sälja min egen( det var inte min häst som skadade mig) men det gick han inte med på :-/

Han ville gärna bestämma hur jag skulle leva mitt liv

Upplevde du hans dominanta sätt attraktivt till en början? Men blev sen för kontrollerande?
  • Anonym (Vill inte)

Hennes PMDS dödade vår relation.
    Jättefint annars, men i slutet på varje månad så blev det svartsjuka och ett oändligt bekräftelsebehov som självklart inte hjälpte att man blidkade.
    Sista året vart jag ett nervvrak som bara väntade på nästa "känslostorm".
    Hellre solo än knasig kvinna. :/

• Anonym (Intensiven)
    Johnnyorange skrev 2018-08-25 00:38:46 följande:

Upplevde du hans dominanta sätt attraktivt till en början? Men blev sen för kontrollerande?

Han var inte dominant i början, skulle nästan vilja säga att han var lite mer åt meshållet. Han var snäll, vi hade roligt ihop och bråkade så gott som aldrig dom första två åren men efter hand som jag blev starkare och fick bättre självförtroende(hade haft ett väldigt destruktivt förhållande innan honom) så förändrades han.
  • Anonym (Linn)

Kärlekskänslorna försvann helt enkelt och övergick till bästa vänner. Det var ömsesidigt så det var inget svårt uppbrott utan det var mer en fråga om när än om det skulle ske. Det var första förhållandet för oss båda och vi var tillsammans i tre och ett halvt år, träffades under gymnasietiden. Ingen ville såra den andra och vi var nog tillsammans i något år utan att egentligen vara vidare kära i varandra. Har ingen kontakt idag, men skulle inte heller känna mig illa till mods om jag sprungit på honom på stan. Ser tillbaka på tiden med honom som en bra och mestadels lycklig tid i mitt liv, det var min första riktiga kärlek och jag önskar honom allt gott i livet.

• Anonym (Kille 32)

Mitt senaste förhållande tog slut pga min flickvän hade extremt hett temprament, klagade på allt, negativ vilket gjorde att jag inte orkade men henne.

De näst senaste pga avståndet de tog för hårt på båda två samt vi hade olika mål. Men jätte fin tjej men de praktiska gjorde att de inte blev hållbart.

Ett annat förhållande pga hon var otrogen som hon hade varit mot alla andra hennes pojkvänner. Förhållandet varade bara i 2 månader och tur var väl det.

Svar på tråden Varför tog ditt senaste förhållande slut?