• SWO

Vad ser ni hos Löfven?

God morgon.

Kan börja med att säga att jag är på den vänstra "sidan" av politiken. Har en fråga som alla gärna får svara på.

Varför tycker/vad är det gör att folk tycker att vår nuvarande statsminister är dålig?

Jag har själv inte sett så mycket som gör honom "dålig". Vet inte om det är min politiska ställning som gör mig "blind", tror inte det, då jag tyckte att Reinfeldt var en bra statsminister, fast med fel åsikter. Kan jämföra med Trump, som jag tycker är en dålig president och med fel åsikter. (Ja, jag är fortfarande subjektiv ändå)

Kom gärna med artiklar, undersökningar mm för att visa vad det är som han gör dåligt. Helst inga påståenden utan stöd (om det inte är en allmän åsikt/känsla) utan försök stödja er på något.

Detta är inget försök att hylla honom eller sänka honom, jag är genuint intresserad om vad det är som "gör" honom dålig. Enligt Inizo i juni var han på plats 4 av partiledarna, Novus i juli plats 3.

Keep comments coming.

SWO

• Svar på tråden Vad ser ni hos Löfven?
  • SWO
    KarlaVonRymden skrev 2018-08-25 23:43:18 följande:

Jag ser en stor lögnare som inte gör som han säger överhuvudtaget.

Ge gärna exempel. Att påstå detta är ganska allvarligt, då gör det sig bättre att visa vad det är han ljuger om.

Är det vallöften? Det han har sagt under mandatperioden och sen inte gjort? Ljuger han om den faktan han tar fram i debatterna? Berätta och utveckla! Med, som sagt, länkar så vi kam se på dessa exempel.

SWO
  • SWO
    Moderno skrev 2018-08-26 00:20:36 följande:

Läste för övrigt en lustigt träffande krönika av Alex Schulman på expressen idag om just Löfvens sätt att uttrycka sig (eller att inte uttrycka sig kanske man ska säga). 

www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/lofven-ar-obegriplig-gar-han-pa-nagot/

Nja. Vill nog säga här att de frågor som intervjuarna tar upp (som Schulman tar upp i början) inte är så viktiga (personlig åsikt detta). Jag tycker snarare att Stefan svarar bra - man kan inte bara välja en, det går inte att se saker svart eller vitt. Sedan HUR han säger det kan man alltid diskutera.

Det sista om självkritiken tycker jag är klokt. Detta med att man måste visa folk att det GÅR att förändra, att inte allting bara tågar på utan att något styr skutan. Tycker att det är bra att han jämför med när han var facklig - att folk redan då tyckte att man inte kunde förändra vad som hände - det bara hände. Sedan samma som innan - HUR han säger kan finslipas.

SWO
Svar på tråden Vad ser ni hos Löfven?