• mammatill3åring

Jag stör mig på min mans stora hårda mage.

Jag har stora problem med att min mans mage som har växt så mycket det senaste året.Det känns som att ha en jäkla basketboll emellan oss när vi har sex.
    Jag kan inte hjälpa att jag dras till och fantiserar mycket om män som är mycket mer vältränade än han.

Jag saknar att kunna göra vissa ställningar i sängen som vi kunde göra förut.

Läkarna har diagnosticerat honom med diabetes typ 2 samt högt blodtryck vilket han tar mediciner för nu. Han har dessutom problem med magen sen innan. 

Jag känner att desto kåtare jag blir desto mer irriterad blir jag på honom.
    Dessutom blir han inte lika hård som förut. Jag vill ha en man i sängen men känner att jag kanske får nöja mig med en dildo om jag vill ha något med ordentligt stånd.

Jag vill inte skilja mig men jag tycker inte det är hälsosamt att fantisera om andra män så ofta som jag gör.

Hur kan jag förklara för honom hur jag känner utan att såra honom?
    Han kanske aldrig kommer att gå ner i vikt pga. medicinen.

• Svar på tråden Jag stör mig på min mans stora hårda mage.
  • Mr K69

Kanske skulle säga åt honom att du vill leva ett långt och friskt liv med honom typ. Kanske ni har barn också som vill ha en morfar/farfar att växa upp med.

Eller så säger du bara rakt ut som det är utan att linda in det "From nu sexvägrar jag till kulan är borta", punkt.

• Anonym (Linda)
    mammatill3åring skrev 2018-08-25 12:51:24 följande:

Jag har stora problem med att min mans mage som har växt så mycket det senaste året.Det känns som att ha en jäkla basketboll emellan oss när vi har sex.

Jag kan inte hjälpa att jag dras till och fantiserar mycket om män som är mycket mer vältränade än han.

Jag saknar att kunna göra vissa ställningar i sängen som vi kunde göra förut.

Läkarna har diagnosticerat honom med diabetes typ 2 samt högt blodtryck vilket han tar mediciner för nu. Han har dessutom problem med magen sen innan. 

Jag känner att desto kåtare jag blir desto mer irriterad blir jag på honom.

Dessutom blir han inte lika hård som förut. Jag vill ha en man i sängen men känner att jag kanske får nöja mig med en dildo om jag vill ha något med ordentligt stånd.

Jag vill inte skilja mig men jag tycker inte det är hälsosamt att fantisera om andra män så ofta som jag gör.

Hur kan jag förklara för honom hur jag känner utan att såra honom?

Han kanske aldrig kommer att gå ner i vikt pga. medicinen.

Mitt ex gick upp i vikt och fick en stor mage när jag var gravid, fast vi var väldigt unga då. Han kände sig väl mer bekväm med att gå upp i vikt då. Sen blev ju jag av med magen när vårt barn föddes och jag tyckte ärligt talat att hans mage var ganska avtändande. Blev lite arg på honom när han åt godis och chips och sånt och uppmuntrade när han t.ex skulle ut och springa men annars var det svårt att säga något . Sen tog det slut (av helt andra anledningar ) och då när han blev singel började han träna ordentligt och blev av med magen haha.
  • Mr K69
    Anonym (Linda) skrev 2018-08-25 13:14:42 följande:

Mitt ex gick upp i vikt och fick en stor mage när jag var gravid, fast vi var väldigt unga då. Han kände sig väl mer bekväm med att gå upp i vikt då. Sen blev ju jag av med magen när vårt barn föddes och jag tyckte ärligt talat att hans mage var ganska avtändande. Blev lite arg på honom när han åt godis och chips och sånt och uppmuntrade när han t.ex skulle ut och springa men annars var det svårt att säga något . Sen tog det slut (av helt andra anledningar ) och då när han blev singel började han träna ordentligt och blev av med magen haha.

Lite det jag menar med att sexvägra. När det gäller oss män kan man behöva se lite konsekvenser för att det ska hända något.
  • mammatill3åring

han är rätt så mycket äldre än vad jag är vilket leder till att han oavsett förmodligen inte kommer finnas när dottern är tillräckligt gammal för att få egna barn.

Jag har påpekat flera gånger att det kanske blir för många kakor eller annat skräp under dagen. Jag frågar ofta om han vill gå en runda med hunden men det vill han inte heller.

Han har sagt någon gång att han inte vill visa magen därför att han skäms över den men han gör inget åt situationen.

Han säger jämnt att han inte orkar, att han inte vill.

Jag har varit väldigt hård emot honom och sagt till honom att jag inte kommer ta hand om honom när han blir gammal och svag om han inte tar hand om sig nu.

• Anonym (Linda)
    Mr K69 skrev 2018-08-25 13:18:53 följande:

Lite det jag menar med att sexvägra. När det gäller oss män kan man behöva

se lite konsekvenser för att det ska hända något.

Jo så är det kanske haha
  • mammatill3åring

sexlivet hade nästan helt sinat för inte så länge sen så jag vet inte riktigt om det skulle ha någon effekt på honom.

• Anonym (S)

Försök motivera honom utifrån hans egen hälsa. Han förefaller ha det som kallad för metabola syndromet (med hypertoni, diabetes och bukfetma). Det finns för honom stora hälsofördelar med att gå ner i vikt, det kan till och med resultera i en minskad insulinresistans och att han därigenom blir av med sin diabetes och slipper medicinera.

• Richi3
    Damen. (Det känns som du redan sagt motsatsen och din åsikt, men måste liksom fråga) Älskar du honom så spelar inte "basketbollen någon roll inte sant, tänk efter noga!? Annars vad som händer att det blir en otjänst ni/du gör varandra båda två egentligen ..du vill inte skiljas, du har alltså tänkt på det där för att krasst komma fram till att "du inte vill skiljas" Tänk inte bara på dig själv här, gör det inte till något egoistiskt. Jag menar, Du försöker rädda dig själv från att palla med samlag med magen hans i vägen och tar till dildo?, skönt sex, not. Du måste ligga där som en "död sill o tänker på en basketboll med dildo i musen" Det kan du ju inte må bra av, och inte blir du tillfredsställd fullt ut heller på det där. Wow, trodde aldrig att jag skulle skriva det där.. men men. Åtminstone berätta för honom vad du känner, ärlighet varar längst. Lärde inte dina föräldrar dig det.
    .Är det något jag hatar mest är när folk håller inne med känslor, dom bygger liksom upp ett lager inom sig själva, packar sig själva med onödiga laster av allt de som händer runt omkring. I synnerhet kring förhållanden faktiskt visar studier, bubblan som förr eller senare spricker, det gör det hos nästan alla. Klassikern då man skriker på varandra händer i många hushåll och har blivit "typiskt Svenskt" -"Du.. Jag har känt så här länge (vad det nu kan vara, och så ältar man det om och om igen, bla, bla, -Vi har dåligt sexliv och det är ditt fel bla bla -Jag hatar din Mamma, (svärmor).. allt det man kräks upp och ur sig strax innan skilsmässan blir ett faktum eller vid stora bråk kanske det t.o.m slutar ännu värre. Hustrumisshandel och blod eller mord. Varför inte bara säga hur man mår, att knipa käft när man sex är inte bra sex, åå blir så trött, säg ifrån om det gör ont, säg att det går inte, säg som det är! Blir 100 gånger lättare att jobba på att få fram lösningar utan förhoppningsvis några större ansträngningar på vägen. Kanske får ni prova andra ställningar som passar att magen inte kommer i vägen osv.. Känns tufft att säga det men annars får det till att bli funderingar över att lämna honom, Det går inte att ej bestämma sig, inte om sånt, det är känslor, och det är inget man *leker med.

-Sen fantiserar du väldigt mycket skriver du. Absolut inget fel på det enligt min mening. Börja inte plötsligt bara att säga andra killnamn o skit till maken. Eller försäg dig, Kalla honom Peter när han heter Kalle eller Basketbollen.. och sånt, det uppskattas inte direkt av vad jag har förstått av ett gäng kompisar i min närhet som har ett minst sagt mycket intressant relation och sexliv tillsammans, mycket bråk är där också i deras nu alltför sargade förhållande ska jag tillägga. Lycka till.
  • Anonym (Kvinna)

Fy vad äckligt.

Svar på tråden Jag stör mig på min mans stora hårda mage.