• Tow2Mater

Ok med 18 årig inneboende kille?

Jag tycker det är mycket oansvarigt och inte rätt, men vad kan du göra åt det...? Be din dotter låsa sin dörr där, alltid.

• Tow2Mater
    Mongoliet skrev 2018-08-26 01:31:27 följande:

Ja men förstår din oro. Dock är det inget du kan göra något åt. Min fråga är bara varför du inte bara skrev en 18-årig inneboende?

Jag gissar TS inte skulle vara lika orolig om den inneboende var av kvinnligt kön...
  • Tow2Mater
    nevermind skrev 2018-08-26 06:36:31 följande:
    Så hon ska säga till dottern att hon ska vara rädd i sitt eget hem? Bra där.
    Nej, det betyder säga till dottern vad hon kan göra för att känna sig trygg, iallafall så gott det går, i sitt eget hem. Dessutom skulle jag be henne se till att pappan aldrig lämnar henne ensam med denna inneboende.

Att ta in en okänd manlig inneboende, i okänd ålder - förmodligen flera år äldre än han utger sig för att vara, utan identitet, kanske i värsta fall från ett land där normala manskulturen kan innefatta våldtäkt av barn (t ex Afghanistan) men i bästa fall bara förakt och mindervärdessyn på just kvinnor/flickor i sitt hem med en 13-åring är oerhort oansvarigt.

TS, finns det någon annan vuxen i hushållet? Andra barn?
Svar på tråden Ok med 18 årig inneboende kille?