• stellanocte

För tidigt äggplock?

Vi gör just nu IVF, långa protokollet och var i fredags på ultraljudskontroll. Jag hade då ca 4 äggblåsor på 15-16 mm, 4 st som var 13-14 mm och 5 som var mindre, ca 9-12 mm. 

Jag fick då som svar att jag skulle ta två sprutor till, det vill säga att sista sprutan togs i går lördag. Ovitrelle tas i dag söndag och äggplock blir på tisdag. 

Jag är orolig att äggplocket blir för tidigt. Jag vet att vi borde lita på läkarna men det känns som att de största blåsorna max kan bli ca 18-19 mm och de mindre går förlorade. Borde jag inte ha sprutat en eller två dagar till?

• Svar på tråden För tidigt äggplock?
  • Anonym (B)

Fast man vill ju hinna plocka innan dom spricker spontant i en ägglossning och går förlorade.

• Anonym (Ja)
    stellanocte skrev 2018-08-26 08:29:20 följande:

Vi gör just nu IVF, långa protokollet och var i fredags på ultraljudskontroll. Jag hade då ca 4 äggblåsor på 15-16 mm, 4 st som var 13-14 mm och 5 som var mindre, ca 9-12 mm. 

Jag fick då som svar att jag skulle ta två sprutor till, det vill säga att sista sprutan togs i går lördag. Ovitrelle tas i dag söndag och äggplock blir på tisdag. 

Jag är orolig att äggplocket blir för tidigt. Jag vet att vi borde lita på läkarna men det känns som att de största blåsorna max kan bli ca 18-19 mm och de mindre går förlorade. Borde jag inte ha sprutat en eller två dagar till?

Ja om det hade varit jag. Det beror lite på hur fort de växer på dig. Blåsorna växer 1-3mm per dygn. Du kommer få ägg på plocket men risken är att de 5 som är mindre inte blir användbara.
  • Anonym (B)
    stellanocte skrev 2018-08-29 12:01:27 följande:

Tänkte bara uppdatera och skriva att vi fick 12 ägg, varav 9 befruktades. 

Härligt! :)
Svar på tråden För tidigt äggplock?