• Svar på tråden Borderline
  • Meriall
    Kattmammanskattunge skrev 2018-08-26 14:40:28 följande:

    Undrar lite om symtom och hur du kom fram till att du hade det? Jag misstänker att jag själv kanske har det


    Jag har bra koll på symptom :) Varför tror du att du har det?
  • Kattmammanskattunge

    I grund och botten är jag deprimerad. Jag äter mirtazapin och citalpram. Det har varit många händelser som lett till det. Varför jag funderar på om jag kan ha borderline, är för att jag kan ha så himla mycket humörsvängningar i perioder. När jag blir väldigt arg så kan jag skriva saker av ren impuls, alltså det kan hända om att konfrontera någon som jag annars inte skulle vågat säga annars.( det slutar oftast i bråk med min sambo) Sen efter mina vredes utbrott så blir jag jätte ledsen och får panik attacker. Jag har inte sönder saker eller så när jag blir arg. Jag har inget självskade beteende, jag tycker bara illa om mig själv hur jag ser ut.

    Kan tillägga att när jag blir sådär jätte arg så är det oftast för att min sambo gått bakom ryggen på mig och ljugit om saker. Texten kanske blev lite rörig. Men de kanske har med depression att göra att man även då kan få vredes utbrott och skriva impulsiva saker?

  • Meriall

    Nej det låter inte som borderline. Jag tänker att du har bra anledning att bli arg i de fallen. Sedan har du kanske dålig självbehärskning och är impulsiv men det kan man vara som person och vill man kan man jobba med det. Men det är helt normala personlighetsdrag och det låter normalt att ångra sig efteråt också. Hur gammal är du? Det kan också spela in.

Svar på tråden Borderline