• Anonym (A)

Sannolikt att höja resultatet på högskoleprovet?

Skrev HP hösten 2013 och fick 0.7

Hade gjort det en gång tidigare och fick 0.6. Båda gångerna var det ganska spontant och jag pluggade ingenting innan. Tittade bara lite på ord och inget utav orden jag tränade på, kom på provet.

Planerar att anmäla mig till hösten HP men jag funderar på hur sannolikt det är att jag höjer mig om jag pluggar. Vill veta vad ni tror och motivera gärna för det.

Är det möjligt att t.ex. få 1.5 eftersom att jag utan att plugga förut fått hälften?

Problemet är att jag gjorde det senast en termin efter gymnasiet och jag hade samma år läst både matte C och matte D. Nu har jag inte läst matte på 5 år. Hur enkelt blir det på mattedelen då, tror ni?

Dela gärna med er av egna erfarenheter. Hur mycket har ni lyckats höja er och hur mycket pluggande behövde ni inför det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-08-26 17:47
    Var svårt sjuk båda gångerna, befann mig i en destruktiv relation, sov inte natten innan varje gång, gjorde proven utan glasögon trots att jag har dålig syn och hade inte heller ätit.
  • Svar på tråden Sannolikt att höja resultatet på högskoleprovet?
  • Anonym (1,05)

Höja dig kan du nog absolut om du pluggar men det är ett relativt stort hopp från det du har haft tidigare till 1,5. Men lycka till oavsett!

• Frame

Hej!

Jag har skrivit det två gånger. Första gången utan att plugga, och med ganska taskiga omständigheter. Då fick jag 1.15. Andra gången pluggade jag in matte, lade kanske 10h totalt på matte innan, bra omständigheter och höjde mig till 1.4.

Skulle tro att du säkert kan höja dig, men känns osannolikt att det skulle vara ända till 1.5 denna gång. Men ju fler gånger du gör det, desto bättre kommer det troligtvis att gå.

• Anonym (Inställning)