• Tihi

Vad är din favoritdoft?

Vad gillar du allra bäst? Det kan t ex vara en parfym, tvåldoft, nytvättade kläder, nyklippt gräs, doften av din katt eller hund eller doften efter ett höstregn.

Jag har svårt för parfymer men gillar äkta tvåldoft men inte moderna showergels som doftar konstgjorda sommarängar.

• Svar på tråden Vad är din favoritdoft?
  • Anonym (q)

Asfalt, både som nylagd och varm och blöt 

• Anonym (Pappan)

Håller med om asfalt i alla former och lägger till...

Chanel Pour Homme, utetorkad tvätt, varmluften i en gammal bil man kör på hösten, tag självlager, gin&grapetonic, gammalt läder, mm.

• Tom Araya

Vaniljbullsbak, doften av nybryggt kaffe, Wonderbaum-granen som hette Apple blossom (blå, finns knappt att finna längre), viss mat...

En doft jag minns och som jag älskade var hur det luktade i en barndomskamrats morfars garage. Det var en blandning av bensin, motorer och gammalt klippt gräs.

Jag gillar också doften av en bättre whisky och en cigarr, gärna samtidigt.

• Nonym

Varm rejsmotor

Däckrök

Nybakade bullar

Nysvetsad plåt

Sommarregn

Skog

• Gizmo

Skog
    Havet
    Hundar
    Nytvättad textil
    Liljekonvaljsköljmedel
    Rakvatten
    Bensin
    Nyplockade smultron och andra bär
    Nyplockad svamp

• Anonym (lina)

Doften av svensk försommar, precis när allt står i blom i slutet av maj och i början av juni. Tyvärr en ovanlig doft, då det bara är någon vecka/ år. Nybakat och kaffe gillar jag också, men den doften kan man ju fixa själv hur ofta som helst.

• Duckan

Nybakat bröd, speciellt rieska, är en doft av barndom hos mormor, men bullar luktar minst lika gott.

• taquine

Solvarm ren hud, gärna med lite havsvatten i.
    Bebisar , de har den där speciella doften som är underbar;)
    Gå in i bageriet  och en tidig morgon och känna doften av nybakat bröd .
    Tvätt som fått hänga ute.

Goodness me
  • Aniiee

Litren reflektion: Det är väldigt "enkal" och jordnära/hemkära dofter som gillas i den här tråden. Inte direkt något högtflygande. Det ger mig hopp om mänskligheten.

Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
Svar på tråden Vad är din favoritdoft?