• Virpan

Embryo donation för singlar?

Jag har inte gjorde embryodonation, var nära men det blev äd istället eftersom jag träffade en ny man. Men skriver ändå eftersom jag har gjort äd på Ava i St Petersburg och är väldigt nöjd men kliniken. Vet andra som har gjort embryo donation där och också var nöjda.

• Virpan

Jag är gravid i vecka 11 nu. Fick missfall i höstas, också efter äd. Innan har jag gjort 3 ivf med pgs men blev inte gravid. Jag har inte jämfört priser så vet inte om de ligger högre än andra kliniker. Jag är väldigt nöjd iaf. Det verkad svårt med Ryssland först, men tycker det går väldigt smidigt. Det är enkelt att få visum och kliniken är hjälpsam även med praktiska saker. De brukar ha seminarium där man får träffa läkarna och diskutera sina chanser. Tror att de har i Köpenhamn i september, du kan kolla på deras hemsida. Det brukar vara Dr Olga som håller i det.

• Virpan
    Evylina skrev 2018-08-30 09:37:39 följande:

Oj Stina ja jag vill veta allt!!!! Grattis till graviditet :) du lyckades alltså direkt? :D vilket av deras program valde du?

Jag kikar även på Tjeckien och Polen. Någon som vet något om dessa? För en Skåning är ju Polen jättesmidig :) och det går billiga flyg till Prag så det är också från Kastrup så det är också ett alternativ :)Tack Virpan och grattis till graviditet! Jag såg att de skulle komma till Köpenhamn och det var lördagen den 22/9 och då kunde jag så jag åker nog över och lyssnar. Ojdå, med PGS utan att bli gravid? Känns som om att bra pgs resultat ska vara ett "säkert" kort, men tydligen inte alltid...

Tack. Det är 10:e gången jag är gravid, vågar inte hoppas på något ännu. Blev lätt gravid tidigare men fick missfall. Men när jag gjorde PGS blev jag inte gravid.

Ava peter har program med babygaranti. Det är ganska dyrt men kan kanske bli billigare i längden.
  • Virpan

Tror du att det blir högre åldersgräns för embryodaonation än för äd och ivf? Eller är den på väg att ändras?

• Virpan
    Evylina skrev 2018-09-02 16:08:30 följande:

Ja tack undrande! Jag tvekar verkligen nu, jag vill ha en backup för syskon och inte börja om. Ska faktisk göra som du gjorde och börja chatta med någon av koordinatonerna imorgon efter jobbet. Hur mycket hjälp med olika mediciner får man på AVA riga? Tänker alltså utöver de vanliga "ivf hormonerna"? immunbehandling etc? På AVA Clinic ST petersburg verkar de ge en arsenal med saker ifall jag har förstått det rätt enligt folk som gått hos dem och "Jag Vill Ha barn" podden. Jag vill ha allt jag kan få när jag väl försöker, bara optimera så att det lyckas!

Tittar nu också på kliniker i Tjeckien igen. Någon som hört talas om Arleta? Har varit inne på deras sida men hittar inte någon prislista över deras olika paket eller om de behandlar singlar. Tror jag har tillbringat mest tid med att leta kliniker och läsa om olika erfarenheter hos folk som genomgått äggdonation/embryodonation än att leva den här helgen :/ 

Men är evigt tacksam för er input!! 

Ava peter har andra program också om man vill ha embryon kvar i frysen. Men då är det inte babygaranti med pengar tillbaka om det inte blir något barn. Jag har inte babygarantin, fick 8 embryon med toppkvalite. De satte in två förra gången, då fick jag missfall. Så två nu, är gravid (ett foster) i vecka 11. Så har jag 4 st kvar i frysen. De sätter sällan in två embryon men gjorde det på mig de två senaste gången. Inte för att få tvillingar utan för att öka sannolikheten att ett fäster. De gör inte heller immunutredning men ordinerar mycket medicin. Jag fick bland annat Intralipid, neupogen, prednisolon, klexane och så alla hormoner. Om det går åt skogen den här gången med kanske jag åker till Aten för utredningen. Men har försökt i 11 år nu, orken börjar tryta.
  • Virpan

Tack Evylina. Jag tog vanligt paket, med det var för att jag inte fick babygarantin pga problem med livmoderslemhinnan. Så det är svårt att säga. Det i går inte PSG, tror inte de rekommenderar det när donatorrna är inga och fertila. Vad jag däremot rekommenderar är att gå på seminariet och prata med Dr Olga eller någon av de andra läkarna, de kan hjälpa dig att välja utifrån dina förutsättningar. Sen är det också bra att jämföra kliniker och känna vad som känns bäst. För mig blev det mest slumpen. Jag åkte först till Danmark men de gör inte PSG och det ville jag göra när jag gjorde IVF. Sen fortsatte jag på samma klinik med äd eftersom jag var nöjd trots att det inte funkade först.

Stina14: Jo det kanske är annorlunda men det gör det ju inte mindre jobbigt för dig. Det finns alltid någon som har det värre, det är svårt att jämföra lidande liksom. Jag hoppas verkligen att du också når ditt mål. Styrkekram till dig.

• Virpan

Du kan ju testa insemination i Danmark först. Det är ju nära för dig och inte alls lika dyrt. Jag fick både Gonal F och Manupur när jag gjorde IVF, du kan ju höra hur klinikerna tänker kring dina chanser vid IVF också. Jag fick mycket högre doser i St Petersburg än när jag gjorde i Falun.

Ja tyvärr måste man bli godkänd för att få babygarantin. De vill väl inte ge den om sannolikheten för att få ett bar än för låg. Jag har haft problem med inflammation i slemhinnan och den har inte sett bra ut på ultraljud. Jag har fått avbryta flera försök. De verkar hellre avbryta än att chansa. Såklart är det jobbigt men det är ändå bättre. Det känns seriöst av kliniken också.

• Virpan

Jag köpte en del medicin i Ryssland, bland annat progesteronsprutor. Det är billigare med mediciner i Ryssland än i Sverige utan högkostnadsskydd. Du kan be dem ge prisuppgifter. Vissa mediciner måste man börja med innan insättning, men de kan hjälpa till så du får dem. Ibland via deras seminarium som de har regelbundet, annars via andra patienter.

Svar på tråden Embryo donation för singlar?