• Evylina

Embryo donation för singlar?

UndrandeSökare skrev 2018-09-02 15:30:14 följande:

Evylina - Ja det stämmer, AvaPeters babygaranti gäller endast 4 insättningar med 1 embryo vardera. Får man 1 barn så är pengarna borta och man får inte fler försök. Vill du sen ha syskon så har du inget i frysen utan måste börja om från ruta 1.

Det var därför vi valde embryodonation i Riga istället, där får man behålla alla ägg själv från ett äggplock, och vi har nu 5 embryon kvar i frysen.

Ja tack undrande! Jag tvekar verkligen nu, jag vill ha en backup för syskon och inte börja om. Ska faktisk göra som du gjorde och börja chatta med någon av koordinatonerna imorgon efter jobbet. Hur mycket hjälp med olika mediciner får man på AVA riga? Tänker alltså utöver de vanliga "ivf hormonerna"? immunbehandling etc? På AVA Clinic ST petersburg verkar de ge en arsenal med saker ifall jag har förstått det rätt enligt folk som gått hos dem och "Jag Vill Ha barn" podden. Jag vill ha allt jag kan få när jag väl försöker, bara optimera så att det lyckas!

Tittar nu också på kliniker i Tjeckien igen. Någon som hört talas om Arleta? Har varit inne på deras sida men hittar inte någon prislista över deras olika paket eller om de behandlar singlar. Tror jag har tillbringat mest tid med att leta kliniker och läsa om olika erfarenheter hos folk som genomgått äggdonation/embryodonation än att leva den här helgen :/ 

Men är evigt tacksam för er input!! Hjärta
  • Evylina
    Virpan skrev 2018-09-02 17:02:02 följande:
    Ava peter har andra program också om man vill ha embryon kvar i frysen. Men då är det inte babygaranti med pengar tillbaka om det inte blir något barn. Jag har inte babygarantin, fick 8 embryon med toppkvalite. De satte in två förra gången, då fick jag missfall. Så två nu, är gravid (ett foster) i vecka 11. Så har jag 4 st kvar i frysen. De sätter sällan in två embryon men gjorde det på mig de två senaste gången. Inte för att få tvillingar utan för att öka sannolikheten att ett fäster. De gör inte heller immunutredning men ordinerar mycket medicin. Jag fick bland annat Intralipid, neupogen, prednisolon, klexane och så alla hormoner. Om det går åt skogen den här gången med kanske jag åker till Aten för utredningen. Men har försökt i 11 år nu, orken börjar tryta.
    Men shit, 11 år av kamp! Vilken stark kvinna du är, imponerad! Men håller tummarna hårt för denna lilla som du bär på nu! Vecka 11 är ju snart vecka 12 då det i princip inte kan hända så mycket? Men förstår att du inte ropar hej än med din historik. Jag har jättesvårt att vilja nu! Ja jag såg att de har vanliga paket med olika antal ägg. Skulle du rekommendera detta? Ingår PGS då? Låter bra att de ger en så mycket mediciner, som ovan sagt, jag tar allt jag kan få!
    UndrandeSökare skrev 2018-09-02 16:36:59 följande:
    Passa gärna på att chatta med Veronika, hon är bäst. (Katarina kan vara lite virrig tycker jag). De turas om att chatta med nya personer olika dagar, och den man börjar chatta med, får man sen som sin kordinator. Jag hade hört gott om Veronika från andra tidigare, så därför såg jag till att börja chatta med henne .

Avaclinic kan erbjuda immunmediciner om du vill ha det men de gör ingen immunutredning. Jag hade gjort immunutredning i Aten hos Dr D innan så jag scannade in pappren jag fått från honom och mailade till Riga.

Men om du misstänker att du har immunproblem så råder jag dig att göra en immunutredning i London eller Aten isåfall, så att du har en immunläkare som sköter om din immunproblematik och medicinering. Dr D tar blodprover och skickar till ett speciallabb i USA för analys. Sen får man en personlig behandlingsplan utifrån de saker som proverna visar. Han medicinerar med Intralipiddropp, kortison, Fragmin och Trombyl, men vissa patienter behöver starkare saker som Neupogen, Humira eller annat.
    Har faktisk ingen aning om jag har immunproblem, läst i några trådar att det visar sig genom att man ofta får missfall. Jag har ju fått tre kemiska graviditeter när jag blev gravid naturligt, men har ingen aning om detta berodde på immunproblematik.... Det är ju inte missfall då sa min fertilitetsläkare. Tänker att jag skulle vilja göra det, men kan inte rent ekonomisk. Vad kostar alla dessa utredningar typ? Tacksam för svar och tycker att du också är en superstråk kvinna som kämpar så! Blir så inspirerad av er! Men trist att vi miste gå igenom detta. önskar inte ens min värsta fiende att gå igenom detta hemska!
    :(
  • Evylina
    UndrandeSökare skrev 2018-09-02 22:03:58 följande:

Evylina- Immunproblem yttrar sig i att man har svårt att få barn, endera bara får minus eller får missfall.

Vissa får ett barn och får sen svårt att få fler barn, medan andra har redan svårt att få första barnet.

Men usch då, :/ har bara hört att det är mina kassa ägg! Jag får prova en gång, kanske 2 ggr och se ifall det fungerar. Kanske ber att få immunmediciner ändå trots att jag inte vet om jag har en immunproblem. Ni som gjorde försöken på AVA riga, ingår medicinerna i de olik paket?

Jag var hos min gynekolog idag för att kolla en sak, jag har haft så ont i mina äggstockar och tänkte att det kanske var något som alla IVF.r oraskat, iaf, döm om min förvåning när gyn säger att jag har två äggblåsor, en på varje äggstock. Den ena mäter 22 mm  och den andra 20!! Jag var helt förvånad då jag andra IVF.n fick 3 blåsor allt som allt på full hormondos (450 gonas F). Min kropp kanske inte är IVF.vanlig då jag kan få lila många blåsor (typ) naturligt..MAn undrar ju. Har alltid fått ganska få blåsor under mina ivfr. Första fick jag 5 blåsor och ut tre ägg, andra 3 blåsor och två ägg, tredje 4 blåsor 4 ägg och sista 6 blåsor 5 ägg. Allt detta på full blås hormoner... Man undrar ifall jag bara skulle ha gjort inneminering ost och sparat pengar.... :/
    Virpan skrev 2018-09-02 22:53:50 följande:

Tack Evylina. Jag tog vanligt paket, med det var för att jag inte fick babygarantin pga problem med livmoderslemhinnan. Så det är svårt att säga. Det i går inte PSG, tror inte de rekommenderar det när donatorrna är inga och fertila. Vad jag däremot rekommenderar är att gå på seminariet och prata med Dr Olga eller någon av de andra läkarna, de kan hjälpa dig att välja utifrån dina förutsättningar. Sen är det också bra att jämföra kliniker och känna vad som känns bäst. För mig blev det mest slumpen. Jag åkte först till Danmark men de gör inte PSG och det ville jag göra när jag gjorde IVF. Sen fortsatte jag på samma klinik med äd eftersom jag var nöjd trots att det inte funkade först.

Stina14: Jo det kanske är annorlunda men det gör det ju inte mindre jobbigt för dig. Det finns alltid någon som har det värre, det är svårt att jämföra lidande liksom. Jag hoppas verkligen att du också når ditt mål. Styrkekram till dig.

Så de bedömer en och utifrån ens chanser att bli gravid får man köra babygaranti, eller inte? Visste jag inte! Men klart de är en bussines och ska väl gå med vinst. Vad vart det för fel på slemhinnan om man får fråga? Mitt huvud går i högvarv här med alla beslut som ska tas.... :/

Tack för att ni svarar på frågor och ger råd! 

Tack undrande för boktips, jag ska se ifall jag hinner läsa alla böcker då jag mest ägnar tid åt att glo och läsa på om kliniker haha.

Har fått svar från de tjeckiska klinikerna och de behandlar inte ensamstående så då går de fettbort. Så ja nu står valet: Ryssland eller Lettland... Kram alla
  • Evylina
    Virpan skrev 2018-09-03 15:53:54 följande:

Du kan ju testa insemination i Danmark först. Det är ju nära för dig och inte alls lika dyrt. Jag fick både Gonal F och Manupur när jag gjorde IVF, du kan ju höra hur klinikerna tänker kring dina chanser vid IVF också. Jag fick mycket högre doser i St Petersburg än när jag gjorde i Falun.

Ja tyvärr måste man bli godkänd för att få babygarantin. De vill väl inte ge den om sannolikheten för att få ett bar än för låg. Jag har haft problem med inflammation i slemhinnan och den har inte sett bra ut på ultraljud. Jag har fått avbryta flera försök. De verkar hellre avbryta än att chansa. Såklart är det jobbigt men det är ändå bättre. Det känns seriöst av kliniken också.

Hej Virpan! Jag har ju gjort IVF. Fick inte ut så supermånga ägg, fick dock insatta några embryos som enligt kliniken var toppembryon, ändå ingen graviditet. Vet ej ifall jag ska kasta bort tid och pengar på IVF.... Eller? är dock fortfarande lite chockad över att jag på naturlig väg får två fina blåsor. Naturen alltså! Får man fråga hur mycket du fick i ST petersburg än i Umeå? I Sverige och Danmark där jag gjort min IVF:r så får man 450 som max. Fick du alltså mer? :O
    UndrandeSökare skrev 2018-09-03 16:20:42 följande:

Evylina- Jag har hört om en kvinna som blev nekad babygarantin i Ryssland pgr av att hennes livmoder var formad som en 3-vägskorsning, dvs det är mycket svårt för embryon att fastna då.

Så det är inte alla som får deras babygaranti.

Ojdå! Jag har gjort otaliga ultraljud och min livmoder ser normal ut, jag har alltid väldigt fin slemhinna och så gjorde jag en hysteroskopi (är det så man stavar till det?) :) så allt bode vara fint därinne.

Jag har bestämt samtalstid med ST petersburg nu i veckan plus att jag anmält mig till deras seminarium. Âr på jobb hela dagen idag och sen ska ut med en vans så hinner inte gå in och chatta med AVA Riga. Jag undrade innan ifall alla mediciner ingick i eran behandling? Min gyn säger att hon kan hjälpa mig med ultraljud men inte mediciner. Så det hade varit skönt att fixa det på plats i respektive land...

Tack igen för all hjälp tjejer!
  • Evylina
    UndrandeSökare skrev 2018-09-04 10:29:32 följande:

Evylina- Nej, eftersom du är 43år så är det ingen idé att slösa bort mer tid och pengar på insemination eller fler ivf med egna ägg. Då är embryodonation nästa logiska steg.

Ja, hos Avaclinic kunde jag köpa alla mediciner på plats och de kunde också skicka EU-recept som man kan lösa ut på apotek i Sverige utanför högkostnadsskyddet.

Vi reste till kliniken först en gång för att göra sperm dna fragmentationstest, göra vul och eftersom allt såg bra ut så satte de nedregleringssprutan i skinkan på mig och jag köpte på mig medicinerna. Sen reste jag över ensam med båten för insättningen.

Tack undrande! nej jag har förstått det. Det får bli dubbeldonation/embryoadoption för mig :) kollar Spanien och IVI klinikerna nu efter tips från Stina. Kan inte hitta någonstans på sidan ifall de behandlar singlar så jag skrev ett mail till dem. Får man fråga vad mediciner går på ett ungefär? frågar så mycket då jag försöker lägga upp en budget så att jag kan börja planera detta. Har bestämt att jag kör i december och måste därför se hur jag gör med ekonomi :) jag är så tacksam över er som skriver och svarar och delar med er av era erfarenheter! Vad hade jag gjort utan er!!! Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Evylina
    UndrandeSökare skrev 2018-09-04 20:07:14 följande:

Evylina- Det är omöjligt att säga hur mycket medicinerna kommer kosta. Priset på mediciner varierar väldigt mycket från klinik till klinik. De använder också olika mediciner, Ryssland använder tex Progesteronsprutor man får sätta på sig själv i muskeln i rumpan en varje dag och dessa sprutor finns EJ i Sverige, så dem måste du köpa i Ryssland. Så då måste du kolla priset med den ryska kliniken. Så du måste först bestämma dig för vilken klinik du ska välja.

Tack undrande! det ska jag :) kommer ju att träffa de på seminariet och sen ska de ringa mig fredag :) får se hur mycket immunmedicin det blir om än någon. Får ta beslutet i diskussion med kliniken, även om jag känner att jag skulle vilja ha allt så att man får all hjälp man kan få, så är det ju kliniken som vet bäst :)
    Stina14 skrev 2018-09-04 20:19:49 följande:

Ryssland har jag förstått ger mycket mer medicin än tex Lettland och om medicinen inte ens finns att tillgå i Sverige blir det ju dyrare. Hmm, svårt att planera budget förstår jag. Men som sagt kanske du kan få en prisuppgift av klinikerna?

Jepp det ska jag, tack Stina!! JA jag får göra så :) Budgeten får bli att leva på nudlar och hårt bröd i några månader för att spara så mycket som möjligt. Vem vet kanske jag lyckas spara så mycket att jag tom får lite pengar över till en miniresa om det går åt helskottas ;)
    Virpan skrev 2018-09-04 21:39:01 följande:

Jag köpte en del medicin i Ryssland, bland annat progesteronsprutor. Det är billigare med mediciner i Ryssland än i Sverige utan högkostnadsskydd. Du kan be dem ge prisuppgifter. Vissa mediciner måste man börja med innan insättning, men de kan hjälpa till så du får dem. Ibland via deras seminarium som de har regelbundet, annars via andra patienter.

Men tack Virpan! det låter ju kanon att man kan få dessa billigare i Ryssland och i samband med seminarierna! De är ju här varannan månad verkar det som och nu är de här i september och då gissar jag att de kommer hit igen i nov. perfekt ifall man ska sätta igång i nov/dec :)

Tack igen tjejer på allt input! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} Ni är till mycket hjälp, nu är det bara att gå vidare med klinikerna och fråga tusen saker. Ska skriva en lista över saker jag undrar över nu när jag hat mer kött på benen!! 

• Evylina

Tack igen tjejer för input och Stina för erbjudande om att ringa :D jag fick ett samtal från Spanien idag, men jag var upptagen och kunde inte svara. Jag har svårt att hitta deras olika paket och för priser, lyckades hitta pris på dubbeldonation, men inget om vad som ingår i den (antal ägg och embryos) skulle helst vara förbered på detta så att jag kan fråga direkt om det paketet jag är intresserad av. Så konstigt att jag inte kan hitta det! deras sida är superskum, eller jag har kanske kommit till fel sida? 

Undrande ja, tack så mycket, jag får väl kolla upp detta ifall det inte fungerar första gången!

• Evylina

Hej Tjejer!! Nu händer det saker!

Har pratat både med ST Peterburg och AVA Riga, eller ja inte pratat med Riga men chattat. Fick Veronika och hon var snäll och informerade en massa och hon bokade in mig på en webinar, där man lyssnar på info om donorpaketet och behandling. Så bra det känns! Nu har jag gått vidare från planeringsstadiet till "doer" stadiet. Spanien har ringt mig två ggr i veckan men jag har varit på jobbet. Skrev till de ifall de inte kunde antingen bestämma tid när de ringer eller skriva email. Svårt att svara och prata om sånt på jobbet ju plus att det tar nog mer än 20 min och jag kan inte bara gå iväg på privat samtal så länge.

Jaja jag är fortfarande osäker vilken av dessa kliniker jag tycker verkar bäst, har fått bra intryck av båda. Tanker att jag ska gå på AVA scanfert (ST.Petersburg)  seminarium och sen bestämma mig. Sen också se vad Spanien har att säga. Men är så glad att jag äntligen kommit loss!

Cool

• Evylina
    Stina14 skrev 2018-09-07 13:17:14 följande:

Gött!! Heja dig! Värsta tiden är funderarstadiet men nu närmar du dig, skönt!

Jag hade mycket kontakt med den svenska koordinatorn för St Petersburg innan jag till slut valde Riga. Hon är stationerad i London och var bra och tålmodig.

Ja! Tack Stina :D  Det var henne jag pratade med, jag ville veta mer om deras "egna ägg och donatoräggpaket", har ni sett att de har en sådan? Det innebär att man får göra en cykel med egna och om det går åt pipsvängen, gör man nästa cykel med donatorägg. Hon sa att för att få göra detta kollar de på mina tidigare resultat och AMH så de kan lika gärna säga nej det går inte med egna ägg, men det gör VERKLIGEN inget om det är så, för nu har jag kommit till det stadiet där donatorägg eller egna ägg, gör inget bara jag kommer vidare. Men det skadar ju inte att kolla sina chanser ju :)  Jag vet ju inte ifall exets simmare var dåliga då vi aldrig fick de testade ordentligt. Han hade många som såg onormala och många sega, men vi fick reda på att det var nog då han hade många miljoner och att det då finns alltid några normala. Hade han däremot haft denna resultat och haft få, så hade det absolut varit ett problem. Så sa dem iaf.

Men ja, får se vad Spanien säger, de har faktisk också babygaranti läste på deras hemsida, ifall jag inte har uppfattat det fel. Men ja, skönt att koman igång! Kan vara så att jag om allt går väl, kör igång i november om det blir Riga (det har jag råd med) eller december om det blir St petersburg (där måste jag ju honan spara ihop lite mer).
  • Evylina
    UndrandeSökare skrev 2018-09-07 13:38:41 följande:
    Reprofit har också babygaranti, jag vet ett par som lyckades få en dotter där på första försöket. Kolla med dem om de hjälper ensamstående/singlar om du vill.
    Ja fast Tjeckien behandlar inte singlar :(
    UndrandeSökare skrev 2018-09-07 13:47:34 följande:
    Jag var 43 och hade bra amh på 1.6 men på Avaclinic avrådde de direkt för att ens försöka med egna ägg, eftersom det är extremt svårt att få fram nåt enda som inte har kromosomfel i den åldern. Så vi gick direkt på donation och nu i efterhand är jag glad över det att vi inte slösade bort tid och pengar på egna ägg.
    Vi gjorde bara sperm dna fragmentationstest och konstaterade att spermierna var för dåliga och gick direkt på dubbeldonation.

Amh säger ju endast hur många ägg man har kvar, inget om kvaliteten eller kromosomfel.

Jag har läst om flera tjejer i 43-44års åldern som tagit ut egna ägg och gjort PGS på dem hos ivfRiga, men alla äggen/embryona hade kromosomfel så det blev aldrig nån insättning alls, och det är ju tråkigt att kasta bort massor med pengar på sånt tänker jag, speciellt om man sen då kanske inte har råd att göra donation för man har bränt alla sina pengar.

Bara ett tips.
    Tack för tips! Ju jag vet, tänkte bara höra mig för! som jag skrev, jag går gärna vidare med bara dubbeldonation om de inte anser att det är lönt. Riga skrev direkt att det inte var lönt och jag hade inget emot det. Detta "kombo-paket" kostar inte mer än deras babygaranti-paket faktisk. Billigare tom än den embryoadoption med babygaranti :) 

Spanien ringde mig IGEN nu när jag inte kunde ta det, trots att jag skrev att de skulle försöka maila mig och bestämma en tid att ringa. Suck. får skriva igen!
  • Evylina
    Kakan888 skrev 2018-09-07 22:00:30 följande:
    Vad kul att se att du kommit så långt i den planerar-process! Blir taggad att börja jämföra priser och kliniker även jag, var bara så inställd på att ta Ava St Petersburg pga att de hade babygaranti och seminarium i min hemstad, men det är nog lönt att kolla upp några fler innan beslut tas. 
    De har iaf bokat in mig på ett psykolog-samtal via chatt på söndag, så det blir ju intressant... (speciellt då jag inte är superbra på engelska...).
    Håller med om att detta är tufft som singel, ingen som riktigt förstår en även om alla vill väl och försöker. Jag påbörjade också denna process med krossat hjärta så jag vet vad du pratar om. Känns så skönt att bolla med någon i samma situation och även ta del av er andra proffs med era erfarenheter och råd Glad
    Tack Kakan, det värmer att höra dina ord! Menar det verkligen, det är tungt att ha en så stor barnlängtan och veta att man inte är två om den utan att ens partner väljer att ge upp. Ja vad gör man? ror det i hamn själv, även om det känns så trist och kämpigt :( ! Men jag tänker att detta är min projekt och att jag ska göra allt jag kan för att det ska gå!

Jag har haft mycket stöd från vänner vad det gäller separationen och jag älskar mina vänner för det, många har ställt upp och hört av sig och lyssnat (i timmar) på mina funderingar och så, men många av de har inte denna barnlängtan då de redan har barn eller är singlar, men inte där än i barnskaffar-tankar (har många yngre vänner typ 30+ och då är man kanske inte där än riktigt). 

Intressant med psykologsamtal, får man fråga varför de har bokat in dig där? du behöver så klart inte svara. Men ja jag är jättesvårt att välja klinik, eller svårt, men alla har goda saker att erbjuda så därför är det svårt, tycker jag, även om mitt hjärta lutar en aaaaaaning mer mot Riga nu pga av att det är enklare (ingen visum, direktflyg från Kastrup), man får alla embryos från ett äggplock och att det är lite billigare. Men som sagt jag har inte pratat med Spanien än så jag får se vad de har att komma med! Det är i princip dessa länder som behandlar singlar. Jag har inte kollat Grekland än, men tycker det räcker med tre att välja på, eller? :D någon som känner till Greklands behandlingar? får de gärna skriva :) 

Nu ska jag ta en lugn och stilla lördag, trevlig helg alla! Hjärta
  • Evylina
    UndrandeSökare skrev 2018-09-08 10:28:53 följande:
    Om du vill prata med några som gjort behandlingar i Grekland så kom till Atentråden, där är vi många som gör/har gjort behandlingar i Grekland.

Tråden heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten". Du kan prata med mom2012, hon fick barn genom donation hos ivfSerum i Aten.

Sen finns det också en tråd som heter "Redan47s samlade pärlor". Tråden är inte så aktiv längre men hon som startade tråden Redan, hon fick enäggstvillingflickor via ivfSerum. De kom till via dubbeldonation.
    Tack Undrande! Vad jag kan se så verkar de utföra dubbeldonation för singlar i Grekland :) !!! Jag ska kika på tråden, har sett den innan och läst lite i den också när vi höll på med IVF, men inte alls skrivit. 

Jag har undrat över en sak som du kanske kan svara på Undrande, många immunsjukdomar är inflamatoriska sjukdomar av olika slag, ingår astma och sådana allergiska sjukdomar i detta? Vi har jättemycket astma i familjen och även om jag inte är drabbad så hårt, så kan jag också få allergiska utslag ibland och känna av pollen och hundar. Jag är också sällan sjuk, visst kan detta vara ett tecken det med?

Tack!
  • Evylina
    UndrandeSökare skrev 2018-09-08 13:15:46 följande:
    Ja, astma och allergier ingår i gruppen immunproblem.

Jag har haft pollenallergi och det finns astma i släkten.

Vissa med immunproblem har autoimmuna sjukommar själva eller i släkten, medan andra är fullt friska, har ett så överaktivt immunförsvar att de aldrig blir sjuka.

Jag rekommenderar att du fyller i ivfSerums Questionaure (frågeformulär) som du hittar på deras hemsida. Maila in det ifyllda foruläret så kommer Katie på Serum att svara dig och erbjuda dig ett gratis telefonsamtal eller via Skype, med någon av klinikens läkare eller klinikchefen Penny. Jag valde att prata med Penny för hon är mycket erfaren och kunnig.

Det är väldigt många som lyckats hos ivfSerum. Jag har själv gjort deras Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar med posten till lsbbet i Aten och jag planerar att göra deras hysto i höst innan nästa insättning.

Om du vill veta mer om deras Mensblodtest så googla på ivfSerum infection screening. Man gör både Locus medicustestet och 11 in one och det blir 300euro sammanlagt. Om baciller hittas så ingår antibiotikarecept som man kan lösa ut på apoteket i Sverige.
    Tack igen Undrande!! Jag ska fylla idet och se vad de har att erbjuda. Kul att fler länder behandlar singlar så man har nåt att välja på :) Jag har gjort hysteroskopi i april, undrar ifall man måste göra det igen? Det måste ju räcka nåt år framåt tänker jag? När tänker du göra en ny insättning då? :)

Jag har tänkt och tänkt och tänkt jag tror att jag tar mina chanser och kör en behandling utan immunmediciner etc. om det misslyckas ska jag ta tag i det mer. Det är så svårt att ta ett beslut, men jag tror att jag måste snart bestämma mig för att sätta igång både mentalt och fysisk, så min plan är att bestämma mig efter att jag pratat med Spanien och efter att jag varit i Köpenhamn och lyssnat på AVA Scanferts föreläsning. 
  • Evylina
    UndrandeSökare skrev 2018-09-09 11:29:38 följande:
    Gjorde du hyston i Sverige ? För det är jättestor skillnad på hysto i Sverige och hysto hos IvfSerum i Aten. Hos Serum gör de implantationssnitt vid hyston som gör det mycket lättare för nästa embryo som sätts in att fästa.

Effekten av hysto sitter i max 6 månader, men bäst effekt under de första 2-3 månaderna säger de på Serum.

Jag kommer att göra 3 LIT behandlingar först (med 4 veckor mellan varje gång) och hysto innan nästa insättning. Så planen just nu är LIT i september, oktober, november, hysto i november. Sen paus i december för jul och nyår och insättning i januari 2019.
    Hej Undrande! jag den gjordes i Sverige. Ok ja, jag får se ifall jag gör en till då jag säkert inte får det ifall det inte behövs, här i Sverige då, och åka till Aten bara för att göra hysto känns inte aktuellt just nu, men kanske ifall jag bestämmer mig för att göra min behandling där :)

Ok! låter som en superb plan :) hopasp verkligen att det går denna gång, att det går för oss alla! 
  • Evylina

Hej igen! Nu har jag pratat med IVI Valencia och de verkar så proffsiga! Jag som nästan var inne på AVA Riga börjar tycka att IVI Valencia är ett bättre val! Deras paket med äggdonation garanterar en livsduglig blastocyt, och blir det fler får man dessa också. Tyckte det lät superbra, de sa att det blir ofta fler blastocyter, men att de bara garanterar en så klart. Priskillnaden med AVA Riga är inte så stor typ 400 euros. Fanns en "nackdel" och det är att man måste åka dit på en fullständig hälsokoll då de tittar på allt och ¨åtgärdar saker som behöver åtgärdas och då får man mediciner med sig hem. Sedan sker allt härhemma tills man ska ner för insättning. 

Letade efter gamla trådar här på familjeliv om Spanien, men hittade bara gamla. Så om någon nyligen varit i Spanien hos en IVI klinik: skriv och berätta om dina upplevelser! Behöver lite info och gärna lite upplevelser från andra som varit där innan jag tar ett beslut. Tack {#emotions_dlg.flower}

• Evylina
    Stina14 skrev 2018-09-12 16:11:46 följande:

Jag känner en tjej som varit på IVI Alicante :) 

Tack!!! Skrev lite frågor och skickade PM Cool
  • Evylina
    UndrandeSökare skrev 2018-10-04 11:04:08 följande:
    Hur går det för dig Evylina? Blir det Valencia eller Riga du ska åka till för dubbeldonation ?
    Hej Undrande! Det blir Riga och nu är jag igång med att ta blodprover. Jag skyndar långsamt då jag har en del att stå i i livet just nu och vill inte stressa fram detta. Men kan göra både blodprov och ultraljud hos min gynekolog vilket jag är jätteglad över! Hon är superduktig :)

Hur går det själv?
  • Evylina
    UndrandeSökare skrev 2018-10-04 16:25:47 följande:
    Det låter bra, blir det Avaclinic i Riga då?

Kan din gyn också hjälpa dig skriva ut recept på nedregleringsspruta, östrogen, progesteron och ev andra mediciner du behöver?

Har du valt manlig och kvinnlig donator nu?

Vilken månad siktar du på insättning?

Vi har gjort LIT 1, och LIT 2 blir i slutet av oktober, LIT 3 och hysto i november och förhoppningsvis insättning i Riga i januari 2019.
    Ja Avaclinic Riga, jag har Veronika som koordinator :) Dessvärre så hjälper inte gyn till med detta :/ orkar faktisk inte jaga en som kan så jag får betala fullt pris. Nej har inte valt då jag tänkte att när blodproverna är färdiga, så skickar jag dessa plus allt annat de behöver av mig. Siktar på november/december :)

Tack! Eftersom jg bor i Skåne så är det lättast för mig att flyga från Kastrup, men ska prova den italienska restaurangen! :) det ser ut som om jag kan flyga tidigt på morgonen och vara tillbaka samma dag på kvällen, går många flyg bl.a Norwegian, SAS och Air Baltic, så det lär nog rodna sig! 

Får man förvarning innan insättning med god marginal eller är det typ "nu sker det om tre dagar" så köper man biljett då? :)

Då ligger vi nära varandra i tid för insättning!! Håller tummarna för oss :)
  • Evylina

Hej Alla!

Blodprover tagna, alla papper insamlade (förutom nån som ska skickas från Danmark) och nu är det bara att vänta!! Preliminärt, om allt går väl, så är det insättning runt den 9-10-11december. Detta är jättespännande och jag vill bara sätta igång, men måste så klart vänta på alla papper och prover är på plats.... Tiden segar sig fram!!
    Ville bara uppdatera er lite!!

Kram E

• Evylina
    UndrandeSökare skrev 2018-10-10 13:55:58 följande:
    Låter jättebra !!!

Då hoppas jag allt går bra med din dubbeldonation i december. Uppdatera gärna sen och berätta hur många embryon det blev och hur många som levde dag 3 och dag 5.

För du odlar väl till blastos (5-dagars)?

Ska du göra PGS också?

Vi fick 13 färska ägg från donatorn, 12 befruktades, alla levde dag 3. På dag 5 gjordes PGS på 8st och 7 var normala kromosommässigt. 2 sattes in och 5 till frysen.
    Ja jag ska odla dem vidare till blastocyter (om det nu blir fler!) nej ingen PGS, jag tar mina chanser! Jag hoppas jag får så bra resultat som du fick Undrande!!

Inte valt donator än då de ska ju matcha mig efter att jag har skickat in blodproverna/plus foton. De vill ju ha foton innan sen matchar dem mig med passande donator. Eller iaf har jag uppfattat att det är så det går till? :)
Svar på tråden Embryo donation för singlar?