UndrandeSökare skrev 2018-09-02 22:03:58 följande:
Evylina- Immunproblem yttrar sig i att man har svårt att få barn, endera bara får minus eller får missfall.
Vissa får ett barn och får sen svårt att få fler barn, medan andra har redan svårt att få första barnet.
Men usch då, :/ har bara hört att det är mina kassa ägg! Jag får prova en gång, kanske 2 ggr och se ifall det fungerar. Kanske ber att få immunmediciner ändå trots att jag inte vet om jag har en immunproblem. Ni som gjorde försöken på AVA riga, ingår medicinerna i de olik paket?
Jag var hos min gynekolog idag för att kolla en sak, jag har haft så ont i mina äggstockar och tänkte att det kanske var något som alla IVF.r oraskat, iaf, döm om min förvåning när gyn säger att jag har två äggblåsor, en på varje äggstock. Den ena mäter 22 mm och den andra 20!! Jag var helt förvånad då jag andra IVF.n fick 3 blåsor allt som allt på full hormondos (450 gonas F). Min kropp kanske inte är IVF.vanlig då jag kan få lila många blåsor (typ) naturligt..MAn undrar ju. Har alltid fått ganska få blåsor under mina ivfr. Första fick jag 5 blåsor och ut tre ägg, andra 3 blåsor och två ägg, tredje 4 blåsor 4 ägg och sista 6 blåsor 5 ägg. Allt detta på full blås hormoner... Man undrar ifall jag bara skulle ha gjort inneminering ost och sparat pengar.... :/
Virpan skrev 2018-09-02 22:53:50 följande:
Tack Evylina. Jag tog vanligt paket, med det var för att jag inte fick babygarantin pga problem med livmoderslemhinnan. Så det är svårt att säga. Det i går inte PSG, tror inte de rekommenderar det när donatorrna är inga och fertila. Vad jag däremot rekommenderar är att gå på seminariet och prata med Dr Olga eller någon av de andra läkarna, de kan hjälpa dig att välja utifrån dina förutsättningar. Sen är det också bra att jämföra kliniker och känna vad som känns bäst. För mig blev det mest slumpen. Jag åkte först till Danmark men de gör inte PSG och det ville jag göra när jag gjorde IVF. Sen fortsatte jag på samma klinik med äd eftersom jag var nöjd trots att det inte funkade först.
Stina14: Jo det kanske är annorlunda men det gör det ju inte mindre jobbigt för dig. Det finns alltid någon som har det värre, det är svårt att jämföra lidande liksom. Jag hoppas verkligen att du också når ditt mål. Styrkekram till dig.
Så de bedömer en och utifrån ens chanser att bli gravid får man köra babygaranti, eller inte? Visste jag inte! Men klart de är en bussines och ska väl gå med vinst. Vad vart det för fel på slemhinnan om man får fråga? Mitt huvud går i högvarv här med alla beslut som ska tas.... :/
Tack för att ni svarar på frågor och ger råd!
Tack undrande för boktips, jag ska se ifall jag hinner läsa alla böcker då jag mest ägnar tid åt att glo och läsa på om kliniker haha.
Har fått svar från de tjeckiska klinikerna och de behandlar inte ensamstående så då går de fettbort. Så ja nu står valet: Ryssland eller Lettland... Kram alla