• Äldre 31 Aug 07:33
    9137 visningar
    80 svar
    80
    9137

    BF April 2019 - med syskon

    Hej! Här är ett litet syskon beräknat runt 19/4.

    Jag har två barn sedan innan, en blivande 10 åring och en 6 åring. Jag fick ett missfall i december och nu har jag blivit oplanerat gravid igen, lite läskigt men väldigt spännande och efterlängtat ändå ??

    Hur gamla är ni och vart bor ni? ??

    Jag är 33 och bor i Stockholm

  • Äldre 1 Sep 13:24
    #14
    louisejohansson skrev 2018-09-01 10:07:29 följande:

    Hörde precis hjärtat slå med en doppler hemma :D 130slag/min. Vilken känsla :D


    Wow! Kan man höra hjärtat så tidigt med hemma doppler? Häftigt!
  • Äldre 5 Sep 15:45
    #25
    majasmamma skrev 2018-09-04 06:43:40 följande:

    Jag är snart 31 och bor i Uppsala :) 


    Kul med någon som är ?jämnårig? ??

    Vilket datum är du beräknad? Enligt mina uträkningar bör nr 3 komma runt 18/4. ?? Mår du bra? Här har jag bara väldigt VÄLDIGT ömma bröst! Annars befinner man sig i ?spökveckorna?
  • Äldre 12 Sep 22:28
    #38
    Idapou skrev 2018-09-09 16:35:03 följande:

    Jag går in i vecka 11 imorgon, illamåendet börjar ge med sig lite, men kommer fortfarande då och då. Särskilt om jag är hungrig. Det här småätandet är inte bra för midjemåttet... :P har haft två missfall i år så det är ändå skönt att ha lite symptom trots spökveckorna.

    Jag ska få göra tidigt ultraljud imorgon, och är redan lite nervös. Förra gången jag gjorde det så upptäckte bm att det var ett ma. Mindre kul, när man sett framemot en liten böna... Dock bättre magkänsla denna gång. Hoppas jag får en bild att visa imorgon :)

    Jag funderar på när det är bäst att tala om för blivande storebror? Helst skulle jag vilja berätta så fort jag vet att bönan i magen lever och växer, men kanske bättre att vänta tills det börjar synas? Jag vill ju inte att han ska höra det från någon annan än oss heller. Hur tänker ni kring detta?


    Hur gick ultraljudet?

    Jag är lite kluven kring när vi ska berätta för våra barn, de är ju ändå stora (6 och 10 år) men jag är rädd för att berätta förtidigt så kanske något händer.. samtidigt så kan något hända oavsett hur långt in i graviditeten man är men så kan man ju inte gå omkring och tänka..

    Har ett missfall bakom mig(ett tidigt i v7-8) så jag vill nog iaf vänta till kring v12.

    Jag är även väldigt kluven kring KUB-ul. Kommer det skrämma mer än säkra? Samtidigt.. bättre att veta tidigt än på RUL? Många tankar..
  • Äldre 13 Sep 06:52
    #40
    Idapou skrev 2018-09-13 05:30:26 följande:

    Ultraljudet gick jättebra :) Jag fick se en liten böna med ett tickande hjärta. Så skönt att veta att den lever, kan slappna av lite nu. Dock blev jag tillbakaflyttad två veckor, så ska komma tillbaka den 24:e för nytt UL, för att kunna göra en riktig datering. Men allt såg ut som det skulle för vecka 8 :)

    Så nu har jag bf typ den 20 april istället, vilket känns skönt eftersom sonen är född den 1:e april :) Bra om de får lite mellanrum mellan födelsedagarna.

    Jag tänker att om allt fortfarande ser bra ut på nästa UL så är ju risken för att något ska hända väldigt liten, så då berättar vi nog för nära och kära, de vuxna iaf. Barnen får nog vänta till efter RUL. Känns som om det blir lättare för storebror att greppa, om man har en bild att visa. Får bara se till att ingen berättar för honom innan vi gjort det. Men snart lär det ju börja synas, får se hur länge man kan dölja det...

    KUB är inget för mig, jag skulle bara oroa mig om man inte fick bästa resultatet.


    Vad skönt att allt såg bra ut!

    Vi har faktiskt berättat för våra familjer redan (de vuxna) och även för mitt jobb.

    Ja, alltså med mitt andra barn hade jag nog lätt kunnat dölja graviditeten fram till typ v.25/26. Hade väldigt liten mage hela vägen. V30 hade jag en liten kula typ. Haha. Men ska bli spännande och se hur det blir denna gång.. jag är ju även äldre denna gång, se om det spelar någon roll? Var ju 23 med första och 27 med andra, nu är jag 33???? ????
  • Äldre 13 Sep 17:40
    #42
    Norbottensfia skrev 2018-09-13 13:51:42 följande:

    Här har jag blivit sjukskriven 50% och äter lergigan comp då jag mår så jävla dåligt... vecka 10 nu.....


    Åh nej.. trist. Hoppas att det går över!!
  • Äldre 15 Sep 20:54
    #44
    majasmamma skrev 2018-09-15 10:25:45 följande:

    Vi var på ett lyckat ul i onsdags. Fick se ett hjärta som slog och en liten som levde om, den känslan är oslagbar! Vår beräkning stämde helt med den mätning som läkaren gjorde, så bf är 17 april.

    Blivande storasyster är nu informerad och ser verkligen fram emot det. Var lite orolig eftersom hon är så pass stor nu och hade nog ställt in sig på att inte få syskon.


    Vad härligt! ??????
  • Äldre 15 Sep 20:55
    #45
    FrökenLinda skrev 2018-09-15 20:54:39 följande:

    Vad härligt! ??????


    Ok jag skulle göra lite emojis och det blev bara en massa ???
  • Äldre 17 Sep 21:50
    #46

    Imorgon är det dags för inskrivning, en milstolpe.

    Sist jag var gravid så slutade det i missfall samma dag (påväg till) inskrivningen på MVC i v.9 (8+4). När jag klev av bussen så kände jag hur det rann till rejält efter att ha haft småblödningar till och från ett par dagar. På toaletten inne på MVC kom sedan fostersäcken och massa blod.. chockad gick jag ut och sa försiktigt till receptionisten?hej.. jag har precis fått missfall inne på er toalett och jag har inskrivning nu..? uscha..

    Så, en milstolpe för mig! Inga blödningar än.. *peppar peppar*

  • Äldre 23 Sep 15:31
    #52

    Usch idag har jag som molande mensvärk, växtvärk? Någon annan som har så? Är i v11 nu (10+2)

  • Äldre 25 Sep 05:39
    #57
    linb01 skrev 2018-09-24 21:18:40 följande:

    Har skapat en grupp nu, skicka mejladress så lägger jag till er:)


    lindag1985@gmail.com ??
  • Äldre 27 Sep 08:04
    #60
    linb01 skrev 2018-09-24 21:18:40 följande:

    Har skapat en grupp nu, skicka mejladress så lägger jag till er:)


    Har ännu inte blivit tilllagd? Vet inte hur det funkar när man lägger till en via Mail..?
  • Äldre 27 Sep 19:01
    #62
    linb01 skrev 2018-09-27 12:05:32 följande:

    Du ska ha fått en inbjudan på mailen.. kan skicka igen ifall att den råkat hamna fel..


    Kan inte hitta någon :( Gruppen är hemlig va? Så man inte kan söka sig till den?
  • Äldre 27 Sep 20:35
    #64
    Norbottensfia skrev 2018-09-27 20:26:22 följande:

    Ja den är hemlig så ni måste skicka ett pm till någon av oss med mailadress så vi kan bjuda in! om ni fått inbjudan på mail men inte hittat kolla skräpposten...


    Jag har inte fått någon mail-inbjudan.. kollat skräpposten också.
Svar på tråden BF April 2019 - med syskon