• Anonym (Renlig)

Hur ofta bör man byta lakan?

Jag byter lakan en gång i veckan om vi inte har varit sjuka eller nåt då byts dom oftare förstås. Vi duschar både en och två gånger om dagen. Funderar på när lakan blir skitiga rent mikrobiskt? Om man skulle skicka lakanen till ett lab hur ofta skulle dom säga att man ska byta lakan då för att hindra kvalster, bakterier, hudsvamp och gud vet vad för annat äckligt att sprida sig?

• Svar på tråden Hur ofta bör man byta lakan?
  • Anonym (T)

Tja 2-4 ggr i månaden borde väl räcka.

• qfnafnjf

Har haft mina i lite över ett år nu. Börjar bli bruna till färgen. Det luktar jag helt  enkelt. Trivs med det. Skulle säkert kunna sälja för stora belopp till mina största fans i framtiden.

• Anonym (Ida)
    Anonym (Renlig) skrev 2018-08-30 19:25:16 följande:
    Funderar på när lakan blir skitiga rent mikrobiskt?

Så fort man tar i dem. Men det ska mycket till innan det blir hälsofarligt. De flesta tycker att det känns ofräscht långt innan det är farligt. Att tvätta en gång i veckan räcker gott.
  • Anonym (Q)

Duschar varje dag till varannan dag och byter sängkläder 2 gånger i månaden ungefär.

• Anonym (tja)

Tidigare bytte jag lakan varje vecka samt duschade en eller två gånger om dagen. Var ofta sjuk, så jag försökte bli ännu renligare. Det hjälpte förstås inte. Nu duschar jag varannan dag och byter lakan en eller två gånger i månsen. Är sällan sjuk.

• Anonym (tja)

En eller två gånger i månaden menade jag Förövrigt låter det som att ts har bacillskräck. Det blir man ju inte direkt friskare av.

• Anonym
    qfnafnjf skrev 2018-08-30 19:33:54 följande:

Har haft mina i lite över ett år nu. Börjar bli bruna till färgen. Det luktar jag helt  enkelt. Trivs med det. Skulle säkert kunna sälja för stora belopp till mina största fans i framtiden.

Åh, du är kvinna förstår jag. I fertil ålder dessutom. Ja, då kan man sälja både sitt använda badvatten, svettiga T-shirts, sitt gurgelvatten, sina använda trosor och det ena och det andra och tjäna grova pengar på det och egot växer proportionellt med inkomsten.
    Kvinna doftar inte så oävet heller. Åtminstone enligt kunderna.
  • qfnafnjf
    Anonym skrev 2018-08-30 19:57:58 följande:
    Åh, du är kvinna förstår jag. I fertil ålder dessutom. Ja, då kan man sälja både sitt använda badvatten, svettiga T-shirts, sitt gurgelvatten, sina använda trosor och det ena och det andra och tjäna grova pengar på det och egot växer proportionellt med inkomsten.
    Kvinna doftar inte så oävet heller. Åtminstone enligt kunderna.
    Jaså är jag det. Fränt. Måste jag ta och utforska.
  • Anonym (O)

Jag byter en gång i månaden ungefär. Mest för att det är jobbigt och omständigt tycker jag. Och mycket tvätt blir det. Älskar dock att lägga mig i nya lakan. Sen lägger jag mig alltid nyduschad så hur äckliga kan dom bli tänker jag? Det är ju bara mina egna hudbakterier som hamnar där och dom är ju ofarliga.

Svar på tråden Hur ofta bör man byta lakan?