• Anonym (nipt)

NIPT-test Stockholm?

Någon som gjort NIPT i Stockholm?
    Vart gjorde ni det?
    Hur länge fick ni vänta på svar?
    Stämde svaret i testet?

:) 

• Svar på tråden NIPT-test Stockholm?
  • Anonym (nipt)

puff puff!! ingen som NIPT i stockholm??? :)  

• Anonym (A)

Rekommenderar ultragyn vid Odenplan. Kostade 5500 och svaret kom på 8 arbetsdagar. Så värt pengarna! De gör UL innan vilket känns tryggt. Andra ställen tex på Vasamamma ingår inte UL innan. Det är n aspekt att tänka på tycker jag. Lycka till!

• Anonym (nipt)
    Anonym (A) skrev 2018-09-01 19:05:05 följande:

Rekommenderar ultragyn vid Odenplan. Kostade 5500 och svaret kom på 8 arbetsdagar. Så värt pengarna! De gör UL innan vilket känns tryggt. Andra ställen tex på Vasamamma ingår inte UL innan. Det är n aspekt att tänka på tycker jag. Lycka till!

Låter toppen! Vet du vilka/vilket företag som kollar proverna? :) 

Fick du svaret på papper eller hur fick du svaret? :)
  • Anonym (A)

Provet skickas till KS lab och svaret får man genom att logga in med sitt BankID på en webbsida. Där står det bara om provet är normalt (vid avvikande värde ringer dom) man kan även se könet om man klickar sig vidare :)

• Anonym (Pappa)

Vi gjorde testet på Akademiska i Uppsala men de skickade testet till Karolinska i Solna där det finns ett lab.

Det bekostades av Regionen, så ingen kostnad privat förutom bilresan till Uppsala.

Svaret kom via telefon på ca 7 - 10 dagar,

• Platysma

Vi gjorde NIPT på mama mia på Götgatan. UL ingick för att kontrollera att vi inte bär på tvillingar innan. Kostade 5500:- och provet analyserades på KS. Tog en vecka.

Gjorde även KUB och NIPT o KUB visade samma sak. Har inte fött ännu så mer säker än så är jag inte på resultatet. :)

• Anotherone

Gjorde nipt på Vasamamma och betalade ca 5600kr.

För mig var det inte relevant med ett UL innan då jag dels gjort ett tidigt UL för att se så att det fanns en graviditet och dels så gjorde jag KUB veckan innan nipt-testet. Så graviditetens längd samt att det bara var ett foster var redan fastställt.

Resultatet tog 8 dagar och de ringde först med positivt besked. Sen fick jag också hela rapporten hem i brevlådan.

Det stämde bra allting och vi fick en frisk liten pojke.

• Anonym (Pappa)
    Anonym (Pappa) skrev 2018-09-01 19:27:19 följande:

Vi gjorde testet på Akademiska i Uppsala men de skickade testet till Karolinska i Solna där det finns ett lab.

Det bekostades av Regionen, så ingen kostnad privat förutom bilresan till Uppsala.

Svaret kom via telefon på ca 7 - 10 dagar,

Allt gick bra, och det stämde nu har vi en liten underbar tjej 
Svar på tråden NIPT-test Stockholm?