Toalettbesöken har blivit en mardröm, hjälp!
Nu kommer det bli lite äckligt, men jag måste vara detaljerad så ni ska förstå min situation... :)
Jag har alltid haft ganska trög mage, men de verkliga problemen började för ca två år sen när jag fick barn. I samband med graviditeten drog jag på mig analfissurer, så i kombination med min tröga mage gör det fruktansvärt ont och blöder varje gång.
Jag gick till läkare för fissurerna och fick några sprutor botox runt analöppningen då det skulle hjälpa att slappna av muskeln. MYCKET obehaglig behandling, och det blev visserligen lite bättre, men ni kan tänka er att den avslappnade muskeln ledde till vissa ganska pinsamma situationer, så jag vill inte fortsätta den behandlingen.
Fokus måste istället ligga på att få min avföring mjukare och min mage mer regelbunden. För som det är nu går jag på toa var tredje dag, då kommer det jättemycket och är ofta hårt, så då spricker det upp direkt. Men skulle det komma lite mindre och kanske mjukare varje dag skulle jag inte ha samma problem.
Men, jag har testat massor och inget funkar - eller så funkar det bara ett tag. Detta har jag testat:
Dulcosoft (funkade en månad)
Inolaxol (Funkade två månader)
Mer fibrer och vatten (Funkade inte alls)
Massera magen (Det glömmer jag hela tiden)
Röra på mig mer (funkade inte alls)
Så snälla, ge mig era bästa tips!!! Hur får jag mjukare avföring och får gå på toa oftare!?
Tack på förhand