• Sonnet

    Hur mycket kläder på semesterresan?

    Hur mycket kläder brukar ni ha med er till era 4-åringar på en veckas charter (inte tillgång till tvättmaskin)?

  • Svar på tråden Hur mycket kläder på semesterresan?
  • Anonym (Noor)

    Till dottern brukar vi ha med ett par shorts/korta leggins och t-shirt per dag och en klänning per kväll +lite extra ombyte. Så är vi borta 7 dagar brukar det bli ca 7 av varje. + några uv-dräkter och baddräkter, solhattar, någon långärmad tunn tröja samt nån kofta/huvtröja ifall lite kyligare nån kväll (men det har i aldrig behövt använda). Vid 4-5 år tror jag hon hade kunnat ha samma kläder åtminstone två dagar i rad, men vi bytte varje dag ändå. Och man vet aldrig, ibland spiller de och kladdar utan dess like. :)

  • Sonnet

    Ungefär så vi tänkt. Hade velat packa lite "lättare" men man vill ju inte stå där utan kläder efter halva resan. Till mig själv har jag mycket färre plagg med mig.

  • Tow2Mater

    Man kan ju latt skolja upp ett par plagg i handfatet. Men att packa 7 ombyten for ettbarn tar ju knappast mer plats an typ fem...

  • backen15

    Ett ombyte per dag dvs shorts och tröja!

    Kanske tre par byxor och 3-4 långärmade om det är typ Kanarieöarna.

    Ca 3 klänningar

    2 soldräkter

    Det finns ju inget värre att ha för lite kläder med sig till barnen, hellre för mkt än för lite.:)

  • Mascaraklumpar

    2-3 par shorts, 1 par byxor, 5 t-shirts, 1 kofta.

  • Alexi

    Ett par shorts och en tshirt per dag. I alla fall om man har barn vars favoriträtt är spaghetti och köttfärssås och glass med chokladsås till efterrätt...

Svar på tråden Hur mycket kläder på semesterresan?