Inlägg från: Anonym (mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mor)

Tatuering i ansiktet - förstör det mina jobbchanser? SJUKVÅRDEN!!!

Anonym (..) skrev 2018-09-02 18:07:09 följande:

Tyvärr finns det alltid dömmande människor så det skulle kunna va så tyvärr. Dock har jag träffat på sjuksköterskor med tatueringar och även en psykiatrisköterska med massa ärr på armarna (tidigare självskadebeteende) jag som är en icke dömmande människa såg det som något fint att någon med tidigare självskadebeteende jobbar inom psykiatrin, min första tanke va att hon vill hjälpa andra som varit/är i samma situation som hon själv varit i. Det är inte omöjligt att få jobb men du får nog tyvärr räkna med att stöta på en del dömmande människor.

Jag tror att vi människor även i den allra bästa av världar (typ flower Power och alla tror på gud).......är just människor. Vi läser av vår omgivning för det har varit ett vinnande koncept sedan vi bodde i grottor. När man möter en person på en mörk gata och vederbörande har en ansiktstatuering så är det inte konstigt om man lägger benen på ryggen och drar fortare än ögat........! Man behöver inte skämmas för det och tänka att -"usch vad jag är dömande"....man reagerar normalt.
Svar på tråden Tatuering i ansiktet - förstör det mina jobbchanser? SJUKVÅRDEN!!!