Skillnaden på att skoja & driva med någon?
Driva med någon?
Varför & med vem?
Driva med någon?
Varför & med vem?
Skoja = roligt MED andra.
Driva med = roligt ÅT andra.
Driva med någon göres bara när man vill håna & medvetet göra någon ledsen?
Driva med någon göres bara när man vill håna & medvetet göra någon ledsen?
Gränsen är hårfin.
Driva med någon?
Varför & med vem?
Vi diskuterade på jobb vad det betyder att driva med någon. Man kommer fram till att
driva gör man med någon man inte tycker om & anser är svagbegåvad.
Men är er bubbla där ni kommer fram till saker verkligen representativ för något mer än innehållet?
Men är er bubbla där ni kommer fram till saker verkligen representativ för något mer än innehållet?
Att skoja med någon betyder för mig att roa den personen.
Att driva med någon är att roa sig på en annan persons bekostnad på ett sätt de inte är ok med.
T ex genom att försätta de i pinsamma situationer. Göra sig löjlig över egenskaper personen har.
Om man inte känner en person väl och vet vad de har för gränser, typ partner, syskon, bästa vän, så ska man nog avstå från att skämta om den personen. Då är det bättre att göra sig rolig över sig själv.
Det tror jag du hade gjort eftersom du är osäker på om du har rätt åsikt vilket ditt nyttjande av härskartekniker speglar.
Hur tänker du nu? Du kallar tänk för bubbla? & Jag har härskar tekniker för att jag vill veta vilket som är rätt & vad som betyder vad?
"Hur tänker du nu?" och " min lilla vän" uppfattas ofta, i kontexter som dessa, som härskande och nedtryckande. Det trodde jag alla förstod, gubben. Ha en trevlig dag. Puss :)
För att svara på din fråga, så tycker jag Fiona M slog huvudet på spiken.