• Äldre 3 Sep 17:07
    22507 visningar
    287 svar
    287
    22507

    BIM oktober-18

    Startar en ny BIMtråd för oktober.

    Vi försökte första gången förra nu i september men tyvärr kom mensen idag. Så nu siktar vi mot försök nummer två!

    Denna månad ska jag köra med ägglossningsstickor i hopp om att bli gravid! Drömmen är ett juni-barn!

    Jag har bim den 5/10.

  • Svar på tråden BIM oktober-18
  • Äldre 18 Sep 16:58
    #1

    Hej! Verkar som att vi öppnade bäbisverkstaden samtidigt :) Första försöket för oss förra månaden men det blev inget med det. Då missade jag också ÄL så det var inte så konstigt. Denna månaden började jag testa ÄL flera dagar innan vad min app sa, visade sig att jag hade ÄL tidigare än beräknat! 
    Har BIM 1-2 oktober, nu är det bara den ihärdiga väntan på att dagarna ska gå... Kul att följas åt! 

  • Äldre 21 Sep 13:57
    #2

    Hoppas det går bra för er! Har även jag BIM snart (3/10)

    Började i Januari, men detta blir 3:e "försöket". (Fick MA senast)

  • Anonym (Ina)
    Äldre 21 Sep 23:57
    #3

    Hakar på denna tråd! Har också bim 5/10.

  • Äldre 4 Oct 17:50
    #4

    Hakar på här! BIM 12/10

    Hur har det gått för er som haft BIM?

  • Äldre 8 Oct 10:21
    #5
    19SandraJ87 skrev 2018-10-04 17:50:34 följande:

    Hakar på här! BIM 12/10

    Hur har det gått för er som haft BIM?


    Jag testade negativt :( ÄL nästa gång i helgen igen men ny BIM 29/30 oktober. Då har du snart bim ju! Spännande, några symtom?
  • Äldre 8 Oct 11:13
    #6

    Hakar också gärna på! Jag är på ÄL+15 enligt fertilityfriend men enligt flo och WomanLog är jag BIM+ några dagar.

    Har fått supersvaga streck på rfsu test tre dagar i rad. Tempen ligger mellan 37.0-37.2 och ingen mens i sikte. Ska försöka våga gå och köpa digitalt från clearblue. :0

  • Äldre 8 Oct 11:41
    #7

    Hej!

    Hakar också på här, andra tråden är svår att navigera i, så många som försöker nuGlad
    Vi är inne på andra försöket för att få andra barnet. Jag är 37 år gammal och första barnet fick jag vid 34 på första försöket. Är helt inställd på att denna resa kan ta betydligt längre tid (eller kanske inte ens fungera) då jag är äldre men är grymt otålig och dessutom redan djupt nere i test-träsket. Förra månaden använde jag nog minst 10 graviditetstest och var sjukt skengravidGlad
    Denna månad är BIM runt den 28 oktober så har inte ens haft ägglossning ännu (i veckan eller till helgen) men laddat upp med LH-test och en lite modifierad sexplan enligt SMEP, kommer inte köra helt troget varannan dag från dag 8 (idag) utan försöka se till att det gått i alla fall några dagar sedan sista sexet när pluset på LH-stickan dyker upp (väldigt svårt att förutse såklart), och sen köra varje dag i 4 dagar efter plus på LH-stickan. Så gjorde vi vårt första barn utan någon "plan" och jag har tänkt att det kanske är bra att bygga upp en liten "reserv" innan det är dags för skarp läge. Förra månaden körde vi varannan dag hela fertila delen av cykeln men det kändes för glest runt ÄL. 
    Vi gjorde ett hemmatest för spermieantal igår och det verkar vara fint, även om det såklart inte är helt tillförlitlig kännes det roligt att se!

    Vi håller tummarna nu!

  • Äldre 8 Oct 12:49
    #8
    Tirin skrev 2018-10-08 11:41:25 följande:

    Hej!

    Hakar också på här, andra tråden är svår att navigera i, så många som försöker nu

    Vi är inne på andra försöket för att få andra barnet. Jag är 37 år gammal och första barnet fick jag vid 34 på första försöket. Är helt inställd på att denna resa kan ta betydligt längre tid (eller kanske inte ens fungera) då jag är äldre men är grymt otålig och dessutom redan djupt nere i test-träsket. Förra månaden använde jag nog minst 10 graviditetstest och var sjukt skengravid

    Denna månad är BIM runt den 28 oktober så har inte ens haft ägglossning ännu (i veckan eller till helgen) men laddat upp med LH-test och en lite modifierad sexplan enligt SMEP, kommer inte köra helt troget varannan dag från dag 8 (idag) utan försöka se till att det gått i alla fall några dagar sedan sista sexet när pluset på LH-stickan dyker upp (väldigt svårt att förutse såklart), och sen köra varje dag i 4 dagar efter plus på LH-stickan. Så gjorde vi vårt första barn utan någon "plan" och jag har tänkt att det kanske är bra att bygga upp en liten "reserv" innan det är dags för skarp läge. Förra månaden körde vi varannan dag hela fertila delen av cykeln men det kändes för glest runt ÄL. 

    Vi gjorde ett hemmatest för spermieantal igår och det verkar vara fint, även om det såklart inte är helt tillförlitlig kännes det roligt att se!

    Vi håller tummarna nu!


    Lycka till :) Här väntar jag otåligt på BIM för och se vad det är som spökar hos mig :)
  • Äldre 8 Oct 12:54
    #9

    Hej!

    får man haka på? bim 12/10 dock plussat redan:) - igår- v. 3+2 kom ett svagt streck fram på test och idag starkare. bf blir runt 20/6 :)

  • Äldre 8 Oct 13:57
    #10
    Dr to be skrev 2018-10-08 12:54:50 följande:

    Hej!

    får man haka på? bim 12/10 dock plussat redan:) - igår- v. 3+2 kom ett svagt streck fram på test och idag starkare. bf blir runt 20/6 :)


    Hej!

    Vad roligt, Grattis!!

    har också BIM på fredag men inte vågat testa än... Har en massa tecken, de kommer och går så rädd för att det bara ska vara inbillning och tecken på mens istället...
Svar på tråden BIM oktober-18