Inlägg från: Stellansmamma |Visa alla inlägg
  • Stellansmamma

    Hjälp! (Långt inlägg)

    Vad har du för flaska och då tänker jag först och främst på själva nappen. För oss fungerade inte en plattare variant, han gillade inte den och amningen strulade direkt. Vi hade flera olika men alla var runda och mer som en bröstvårta.

    När det gäller amningen, en bebis som strular vid bröstet är oftast lättast att mata när trött, amma vid sovning och på natten, är mitt tips.

    Vill du amma och är osäker på om du har nog mjölk så skulle jag rekommendera att amma oftare innan du erbjuder mat.

    Jag förstår ju att du blir uppstressad och om du spänner dig så kanske din bebis känner av det. Vare sig du ger flaska, ammar eller ge mat.

    Du skrev också att du börjat ge mat och att det inte heller går, du kan börja med godare saker som mosad banan, persika, plommon. Min son älskar mosat kokt päron med lite kanel i.

    Min son äter inte några av de färdiga barnmatsburkar i butik, han spottar ut. Han tycker nog att de är lite smaklösa. Vi använder vitlök, persilja, gräslök och curry i hans mat.

    Jag kan bara ge råd efter mina erfarenheter.

    Hoppas det löser sig.

Svar på tråden Hjälp! (Långt inlägg)