• Anonym (Earthdragon)

Ni som tränar innan jobb

Hur tidigt går ni upp?

Jag är ingen kvällsmänniska och det är alltid fullt på gymmet efter jobb så funderar att köra på morgonen. Måste dock köra hemifrån redan 6.30 och går upp 5.15 nu. Skulle hinna ett 40 min pass om jag drar in lite på morgonrutinen och går upp 4.45 istället. Någon som kör så tidigt? Hur tycker ni det fungerar? Har kört vid 5,30 förut och det kändes bra vad jag kan minnas.

• Svar på tråden Ni som tränar innan jobb
  • Studentpappa

Funkar inte här hemma iaf, är full cirkus tills ungarna kommer till skola/förskola. Jag kliver upp kl 06, jag tränar hellre när de somnat men hade jag varit själv hade det nog funkat att träna 06-07:00 för att sedan duscha och jobba.

Ride it like you stole it
  • Anonym (Earthdragon)
    Studentpappa skrev 2018-09-03 21:00:48 följande:

Funkar inte här hemma iaf, är full cirkus tills ungarna kommer till skola/förskola. Jag kliver upp kl 06, jag tränar hellre när de somnat men hade jag varit själv hade det nog funkat att träna 06-07:00 för att sedan duscha och jobba.

Väcker barnen 6. De ska bara klä sig och borsta tänderna. Tänker jag kan offra 30 min sömns så jag vet jag tränat. Mår bäst av regelbunden träning men nu med rutiner igång igen och det varit kvällstid jag ställt in mig på försvinner liksom suget. Finns inget värre än att stå och vänta på nån brud som använder en viss maskin eller vikter i en hel evighet när man bara vill hem.
  • Studentpappa
    Anonym (Earthdragon) skrev 2018-09-03 21:08:35 följande:

Väcker barnen 6. De ska bara klä sig och borsta tänderna. Tänker jag kan offra 30 min sömns så jag vet jag tränat. Mår bäst av regelbunden träning men nu med rutiner igång igen och det varit kvällstid jag ställt in mig på försvinner liksom suget. Finns inget värre än att stå och vänta på nån brud som använder en viss maskin eller vikter i en hel evighet när man bara vill hem.

Jag cyklar mest mtb och det ger inte mycket under 1-2h så jag tar det hellre utan stress på kvällen. På semestern gick det bra då stack jag ut tidigt och kom hem lagom till familjen vaknat sen åt vi vi frukost
    Ride it like you stole it
  • Dexter dot com
    Anonym (Earthdragon) skrev 2018-09-03 20:56:08 följande:

Hur tidigt går ni upp?

Jag är ingen kvällsmänniska och det är alltid fullt på gymmet efter jobb så funderar att köra på morgonen. Måste dock köra hemifrån redan 6.30 och går upp 5.15 nu. Skulle hinna ett 40 min pass om jag drar in lite på morgonrutinen och går upp 4.45 istället. Någon som kör så tidigt? Hur tycker ni det fungerar? Har kört vid 5,30 förut och det kändes bra vad jag kan minnas.

Funkar utmärkt. Går upp 4.30 och är på gymmet 5.30. Tränar, duschar och är på jobbet 7.00. Helt tomt på gymmet den tiden vilket passar mig fint.
  • chrissepisse

Jag gillar morgonträning. Går gärna upp 4.30 -4.45 och springer en runda. Träning + stretch brukar ta ca en timme och är jag effektiv kan jag vara på jobbet vid sju trots träning. Min man tar barnen på morgonen och jag hämtar på eftermiddagen, så jag har bara mig själv att tänka på. Jag är ingen kvällsmänniska och efter klockan 21 är jag inte direkt att räkna med. Det är väl det som skulle kunna ses som en nackdel.

Svar på tråden Ni som tränar innan jobb