Inlägg från: Anonym (trötter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (trötter)

Vad gör ni på morgonen som tar så himla lång tid?

Har olika perioder vad jag ställer klockan på, men 6.50 är ett mål, 6.30 en utopi, just nu är det sju.

1, Klockan ringer 7, jag trycker på snooze
    2, Alarm 2 ringer 7.02, jag trycker på snooze (har lärt mig att om jag har 2 larm 2 minuter efter varandra så snoozar jag bara en gång! Glad)
    3. 7.09 ringer alarm 1, jag trycker på snooze, ibland stoppar
    4, 7.11 ringer alarm 2, jag stoppar det larmet och går upp.
    5. Startar kaffebryggaren.
    6. Vädrar täcken (hänger dem över dörrkarmen) och öppnar fönster (vill undvika kvalster)
    6b. Alarm 1 ringer igen och jag blir sur.
    7. Dricker kaffe i en halvtimme med nyheter på TV i bakgrunden (ibland blir jag sur och stänger av för journalisterna är puckade) samtidigt som jag googlar fina bilder, intressanta artiklar, coola möjligheter
    8. Skiter.
    9. Äter frukost.
    10. Duschar
    11. Klär på mig, där ingår: velar med kläder, hittar inte kläder, letar efter kläder 
    12. Packar väskan. Grubblar på vad jag ska träna och letar träningskläder. 
    13. Kommer kanske på att jag vill ha halsband på mig och trasslar ut det.
    14. Cyklar eller åker kollektivt till jobbet (beroende på hur sen jag är). Då är kl 8.30.

Tvättar jag håret kan det bli att jag måste åka senare. Springer då till tunnelbanan och tvärbanan och lyckas ända komma hyfsat ok i tiden. 
    Är jag extra trött tar det längre tid att klä sig och fixa och jag kan bli sen. 

1h och 20 min är dock standard. Ibland 1h och 30 min.

Har alltid varit morgontrött. Som barn fick jag kväljningar om jag borstade tänderna för tidigt efter frukost. 

Svar på tråden Vad gör ni på morgonen som tar så himla lång tid?