Inlägg från: Sommarlängtande |Visa alla inlägg
  • Sommarlängtande

Åkpåse

Kolla in Voksi åkpåse urban. Den är visserligen ganska dyr men verkar uppfylla alla dina önskningar. Den har en underdel av ull och lock av dun. Man får till två olika lock, ett långt och ett kort. Med det korta så passade den klockrent i liggdelen på vår nxt90. Jag är toppennöjd med vår. :)

• Sommarlängtande
    Liteovanligt skrev 2018-09-04 07:15:45 följande:

Men om det finns två längder på den så kanske man kan ha den längre också och behöver inte köpa ny när bebis blir större för att man har en ex mini :) ?

Ska genast kolla vad Voksi har för något :) tack så mycket!!

Precis, det är så jag har tänkt. Att vi nu ska kunna byta till det längre locket så kan man änvända den fler vintrar. Faktiskt så jag motiverade att den var värd det lite högre priset, att det blir en riktigt bra som vi kan använda längre istället för att behöva köpa två stycken.
  • Sommarlängtande
    Liteovanligt skrev 2018-09-04 15:12:22 följande:

Fårskinnet i botten, plus Urban åkpåse, kändes det som att det bwhövs något på botten med den åkpåsen? Eller skulle det räcka utan också? ?? Tänkte ifall du valt att ha så för att su upplevde den extra kalll i botten? Om su förstår hur jag menar?

Såg att de hade lite rabatt på den på jollyroom just nu, då kan ni spara in några hundringar :)

Vi hade inget under åkpåsen förutom liggdelens madrass. Oftast behövde vi endast body, byxor och mössa på lilltjejen när hon låg i åkpåsen vilket var skönt när man kom in och hon hade somnat i vagnen, då var det bara att öppna upp åkpåsen så behövde man inte klä av och råka väcka henne. När det blev riktigt kallt kompletterade vi med en fleeceoverall eller filtar. Nu sommartid så är det endast ligg/ sittdel, kläder och ev tunn filt.
Svar på tråden Åkpåse