• Angelica80

glömde tampongen i! hjälp!!!! långt & äckelvarning!!!

Herregud. Nu är jag grymt orolig.. Jag opererades för utomkvedes för ca 5 veckor sen. Fick första mensen den 8e nu. Väldigt riklig. Senaste dagarna har jag tyckt att det känts väldigt trögt att stoppa in en tampong men tänkte att det är nog för att jag är svullen i underlivet. Brukar bli det vid mens. Har oxå senaste dygnet tyckt att jag luktar väääldigt illa i underlivet o har misstänkt infektion eller nåt. Duschat 2 ggr/dag senaste 2 dagarna. Men lukten försvann inte.. O nu när jag duschade så tänkte jag att jag skulle "skölja" rent där inne med bara vatten så tryckte duchen på svag stråle så det kom upp vatten o vet ni vad som hände. Jo när jag skulle krysta ut vattnet kommer det ut en väldigt uppsvälld o blodig tampong. Först såg jag inte vad det var o trodde det var en jättestor blod/slemklump.. Men det var en tampong! Herregud. Den kan ha varit i mig i 2 dagar. Inte konstigt att det knappt gått föra in en ny o att jag känt mig "svulen". Har ju ehj velat känna efter med finger heller pga infektionsrisk o så efter op.. Men nu kanske jag tabbat mig totalt???? Fan hur kunde jag enss glömma? måste varit när jag vaknat på natten o skulle byta. Vet inte vad jag heter knappt när jag vaknar mitt i natten. men detta har ALDRIG hänt. Känner mig som ett sånt snusko nu... Nån som vet om detta är farligt o om jag kommer dra på mig en infektion eller nåt nu??? Nån som klantat sig så som jag nångång? Svar mottages VÄLDIGT tacksamt!

• Svar på tråden glömde tampongen i! hjälp!!!! långt & äckelvarning!!!
  • smurfisar

Kan meddela Anonym att mitt underliv i "kanten " är så känsligt att jag inte kan ha snöret hängande utan snurrar i hop det och lägger in det med.

• Epoque

smurfisar- då är vi ivarjefall två om det!

• Angelica80

Anonym: Grejen var ju den att jag antagligen gjort detta på natten. Tar emellanåt sömntabletter så när jag vaknar på natten vet jag knappt vad jag heter o är helt borta. Har antagligen tryckt i en ny tampong när den andra vart i i ren förvirring. O som de 2 över mig skriver så rullar jag oxå in snöret pga att de skaver annars. Var en liten ob jag hade i först.
    Så thats why antar jag. Har aldrig hänt innan o fattar inte hur de kunde hända nu... Märkligt iaf men sömntabletterna o att jag måste varit väck borde va varför detta hände...

• Anonym

jepp jag stoppar också in snöret. har också hänt att jag glömde en tampong i en gång, 1-2 dagar jag minns faktiskt inte nu.. trodde faktiskt inte att det hänt nån annan!

• Anonym (hänt 1gång)

jag glömde den engång,tänkte inte så mycket på det utan när jag skulle dra ut tampongen med snöret så höll jag helt plötsligt i 2 tamponger,jag fattade ingenting,hur kunde det hända börjar känna mig gammal och glömsk...

• glasfisken

Hoho.. vad säger man.. Jag hade stoppat in en tampong på fyllan och glömt bort den sen.. Jag hade den inne i en månads tid.. Gick till gyn pga lukten.. *s*

De var tydligen dock gabska vanligt..*s*

Kan tillägga att detta var för flera år sedan

• Anonym (rr)

glasfisken: jag har också hört att det är ett vanligt fenomen, inget att skämmas för.

• Hopey

Jag har hört att det inte är farligt alls! Den fruktade tampongsjukan - som ÄR farlig! - kan man bara få av att ha haft den inne uppåt en vecka, drabbar alltså bara missbrukare eller allvarligt sjuka. Så du kan andas ut! Detta enligt en sjuksköterksa som är expert på dylikt.

• Neko

Använd bindor tills det går över :)

• Zellie

Jo då det där har hänt här med. Luktade inte hallon det där inte!! Satt nog i en vecka tror jag. Efter det är jag lite nojjig. Letar snören nästan lite maniskt. Ha ha

• Angelica80

Anonym (hänt 1gång). haha. Ja visst 17 blir man paff?

glasfisken: hehe. Skönt att man inte är ensam *s* Men du fick inga komplikationer efter det iaf eller?

Hopey: Okej. Skönt! Tack tack

Neko. Japps. Jag har använt binda sen igår kväll nu. Mensen är på g att ta slut nu så det känns skönt.

Zellie: hehe. ännu en gång! Skönt att man inte är ensam om att vara glömsk *s*

Tack för alla bra svar!

• glasfisken

*skrattar lite och skäms*

Men nej jag fick inga komplikationer..

• Angelica80

glasfisken: Äsch! Inget o skämmas för . Har slutat skämmas nu. Shit happends *s* O jag verkar inte fått några komplikationer av det heller. Va bra att du med slapp det =)

Svar på tråden glömde tampongen i! hjälp!!!! långt & äckelvarning!!!