• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Timal89
    cassandra92 skrev 2018-09-24 09:52:03 följande:

Åh spännande! Jaa jag tror också att jag kommer få mens denna veckan.

Ska du vänta in bim o testa? (Om inte mensen kommer) vilket försök är ni på?:)
  • minnie768
    cassandra92 skrev 2018-09-24 09:52:57 följande:
    Eller huuuuur? Jag orkar inte. Jag önskar man bara kunde ligga och sen glömma det fram till BIM. Men jag vill att det är vår tur ju....

Håller med! Helgerna är lättare för då har jag fullt upp, men på jobbet sitter jag vid en dator 8-17, då är det svårt att leta artiklar och läsa här. Då letar jag symtom ännu mer Obestämd

Nu är jag äntligen nere på bim-7 idag, en del av mig vill inte testa förrän på bim, det visar sig ju ändå bara några dagar senare, men andra delen av mig vill testa med testa-tidigt typ från imorgon och resten av veckan. "hade bara varit skönt att veta"....... Skönt att vi är fler som känner likadant <3 Hoppas det är vår tur denna månaden <3 <3 

• MaalinJ
    Ardnas89 skrev 2018-09-24 08:50:24 följande:

Vad kul! Håller tummarna stenhårt för oss. Vilket försök är ni inne på?

Hoppas vi plussar nu!

Vi har försökt sen feb - 17 så vi är på alldeles för många försök. Vilket är ni på?
  • Canary

Äl +7 nu och det kryper av lust att testa! Vi hade mycket sex vid blinkande gubbe, samt en gång dagen efter förmodad äl-dag, på vad jag tror var själva äl-dagen (dagen efter fast) funkade det inte utan blev avbrutet.

Har inte jättemånga symptom och det känns skönt så man inte blir heeelt neurotisk, men känner någon slags krampande känsla i vad jag tror är livmodern. Från tidigare cykler vet jag att det alltid brukar dra lite över tjejmagen, men det känns lite annorlunda nu. Ska börja testa framåt tors-fre, då borde jag vara BIM -3 eller BIM -4.

Tredje försöket. Tänk vad kul det skulle vara om det blev plus! För att inte bli tokig försöker jag tänka att det är 75-80% chans att jag INTE är gravid...

• Ardnas89
    MaalinJ skrev 2018-09-24 10:12:07 följande:

Hoppas vi plussar nu!

Vi har försökt sen feb - 17 så vi är på alldeles för många försök. Vilket är ni på?

Hoppas det tar sig snart! Denna ovissheten är ju rent ut sagt hemsk..

Vi är bara inne på vårt tredje försök.
  • Canary
    minnie768 skrev 2018-09-24 10:02:12 följande:

Håller med! Helgerna är lättare för då har jag fullt upp, men på jobbet sitter jag vid en dator 8-17, då är det svårt att leta artiklar och läsa här. Då letar jag symtom ännu mer 

Nu är jag äntligen nere på bim-7 idag, en del av mig vill inte testa förrän på bim, det visar sig ju ändå bara några dagar senare, men andra delen av mig vill testa med testa-tidigt typ från imorgon och resten av veckan. "hade bara varit skönt att veta"....... Skönt att vi är fler som känner likadant <3 Hoppas det är vår tur denna månaden <3 <3 

Vi är typ i samma skede, äl-7, och man ligger ju på morgnarna och bråkar med sig själv om man ska testa... varje dag som vi väntar är ju ändå en större chans att det visar sig OM vi är gravida!
  • Canary
    Canary skrev 2018-09-24 10:36:47 följande:

Vi är typ i samma skede, äl-7, och man ligger ju på morgnarna och bråkar med sig själv om man ska testa... varje dag som vi väntar är ju ändå en större chans att det visar sig OM vi är gravida!

BIM-7 menar jag
  • minnie768
    Canary skrev 2018-09-24 10:36:47 följande:
    Precis! När tänker du testa? Klarar du att hålla dig hela vägen till bim?
  • Canary
    minnie768 skrev 2018-09-24 11:11:00 följande:

Precis! När tänker du testa? Klarar du att hålla dig hela vägen till bim?

Nej det kommer jag nog inte klara, men ska försöka hålla mig till tors-fre nån gång! Predictor early är väl rätt träffsäker kring BIM -3?
  • cassandra92
    minnie768 skrev 2018-09-24 10:02:12 följande:

Håller med! Helgerna är lättare för då har jag fullt upp, men på jobbet sitter jag vid en dator 8-17, då är det svårt att leta artiklar och läsa här. Då letar jag symtom ännu mer 

Jag blir så besviken av ett negativt gravtest så jag väntar hellre in mensen i sånna fall. Känner mig inte ett dugg gravid tyvärr... Jag vill bara att mensen ska komma då så man kan börja om... Men ja det är ett helvete att vänta. Jag söker också runt "tidiga symptom" osv. Men det gör mig inget gott... <3
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018