Inlägg från: Anonym (bergOdalbana) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bergOdalbana)

    behålla nummer 3?

    Hoppsan... HJÄLP.. Kaos.. TÅRAR.. pirr..  så känns det i hjärta hjärna och mage just nu. Gråter och gråter. Känner otrolig skam över att hamnat här, att behöva fatta ett sådant beslut.. Ledsen över att vara ledsen när jag bär på en liten gåva.


    Har två fina friska barn på 4 & 7 år. Vi var ju klara. Trots skydd och full koll på läget var mensen sen och nu tre positiva test så får jag ju inse att så är läget - JAG ÄR GRAVID. Jag är nyss fyllda 40 min man 39 - aldrig barn efter 40 har vi sagt. 

    Vi har ju vart nöjda, bor i ett litet hus, barnen börjar bli självgående, sover bra. Vi har kommit i gång med träning och mår bra. Orkar man börja om? Risker? Stor skillnad på 2 & 3 barn. 

    Livrädd att ta fel beslut - Livrädd att ånga mig - Livrädd att inte orka / räcka till. 

    Bokat tid hos kurator - men vill gärna höra från er som vart/ är  i samma sits!?! Inga moralpredikningar tack.
     
    Livet är fullt med övervakningar.

  • Svar på tråden behålla nummer 3?
  • Anonym (bergOdalbana)

    Ingen mer i eller vart i samma sits?

  • Anonym (bergOdalbana)

    Det  här är mitt första inlägg någonsin här på FL - och jag trodde jag svarat båda svaren i går men tydligen inte. Jag försöker igen. Har lyckats gilla båda inläggen, och är tacksam för alla svar. 

  • Anonym (bergOdalbana)
    Anonym (Sara) skrev 2018-09-04 09:29:56 följande:

    Behåll tycker jag. Barn är en gåva. Det behöver inte bli dåligt bara för att ni mår bra och var nöjda så som det var. Ni har mer självgående barn nu. Klart att ni klarar det. Det är ju nu ni kan börja om när ni båda mår bra. Man kan se det från den synvinkeln också. Det barnet var menat att bli till när inte ens skydd kunde stoppa det. Se det positivt.


    mmm den tanken har min man med - en gåva - <3 men det är jag som ska orka bära och föda. Har två besvärliga förlossningar bakom mig. Men helt klart värt att se från den synvinkeln - TACK!
  • Anonym (bergOdalbana)
    Anonym (..) skrev 2018-09-04 09:27:40 följande:

    Behåll om ni känner för det. Det är nog sista chansen nu om ni vill ha fler barn


    mmm helt klart nu eller aldrig mer! - det där med känner är det svåra!
  • Anonym (bergOdalbana)
    Anonym (J) skrev 2018-09-05 08:38:33 följande:
    Du kanske ska svara dom som redan har tagit sig tid att skriva till dig? Otrevligt av dig att ignorera deras svar, man blir ju inte sugen att dela med sig av sina egna erfarenheter då du inte ens kan förmå dig att svara
    Det  här är mitt första inlägg någonsin här på FL - och jag trodde jag svarat båda svaren i går men tydligen inte. Jag försöker igen. Har lyckats gilla båda inläggen, och är tacksam för alla svar. 
  • Anonym (bergOdalbana)
    Anonym (Elin) skrev 2018-09-27 12:04:42 följande:
    Hur går de med tanlarna?

    Själv är jag i valet och kvalet om vi ska behålla våra ni. Är i v 6+5 men de var inte jag som ville ha barn. Han vill.

    Dom stora är 7 och 8. Är inte alls sugen nu behöver lite råd själv. :/ jag var med klar nu.
    Tankarna finns kvar fortfarande, men efter två kuratorsbesök, besök på abortkliniken och tidigt UL och många många långa diskussioner med min man så har vi bestämt oss för att gå vidare. Tanken på att ångra sig och gå och fundera vad för litet liv som skulle kommit till oss stod jag ej ut med..  Så nu väntar alla tester (KUB NIPT) osv för att få koll på den lilla där inne är frisk.. Angående större barn tänker jag att jag har mer ork nu och man kanske kan få en hjälpande hand av de större om det skulle behövas.  Lycka till med dina tankar och funderingar. Jobbig sits! <3
  • Anonym (bergOdalbana)
    Anonym (Samma här) skrev 2018-09-27 13:15:49 följande:

    Vi var också klara. 2 barn, 5 och 2 år gamla. Otroligt komplicerade, högrisk graviditeter med båda. Ingen plats för en till, ork för en till eller lust för att börja om med allt en gång till. Trots skydd och allmänt dåliga odds blev jag gravid och velade med hur vi skulle göra. Nu sitter jag här med världens bästa överraskning, 2 veckor gammal, och är SÅ nöjd med hur det blev!!


    Å vad härligt att höra! Vi har bestämt oss för att gå vidare och behålla om allt ser bra ut vi med! <3
  • Anonym (bergOdalbana)
    Anonym (Elin) skrev 2018-09-27 12:04:42 följande:
    Hur går de med tanlarna?

    Själv är jag i valet och kvalet om vi ska behålla våra ni. Är i v 6+5 men de var inte jag som ville ha barn. Han vill.

    Dom stora är 7 och 8. Är inte alls sugen nu behöver lite råd själv. :/ jag var med klar nu.
    Hur går tankarna Elin?
  • Anonym (bergOdalbana)
    Anonym (Hm) skrev 2018-10-05 19:49:36 följande:

    Behåll


    LYCKA till! <3 
  • Anonym (bergOdalbana)
    Anonym (Elin) skrev 2018-10-05 19:44:16 följande:
    Hej har precis gått in i vecka nio.

    Kommer gå vidare med graviditeten. Har läst massa om abort och barnens utveckling och kommit fram till att jag inte vill gå igenom de, de verkar smärtsamt och psykiskt jobbigt. Nu har den tom ett fungerande hjärta så skulle inte klar att ha ett foster som ramlar ner i toan och se på de känns så grymmt! Ska boka tid för inskrivning och försöka få ett kub så vi vet att allt är ok där inne men vi går vidare. Försöker intala mig att jag har massa tid att förbereda mig sedan.

    Min kille är super mysig och vill verkligen ha barnet.jan läser på och är super entusiastisk. Så hade känts så fel mot honnom med att ta bort de.
    LYCKA till! <3 
Svar på tråden behålla nummer 3?