Socialen försöker slita sönder vår familj.
Jag vill dela med mig av mina erfarenheter. Jag har växt upp med en våldsam och elak bror. Min mamma pressade mig till att inte polisanmäla ett övergrepp och mordförsök han utsatte mig för som 15-åring.
Min bror fick inte den hjälp han behövde förrän han var över trettio och åkte fast för ett annat överfall. Först då fick han den hjälp som han behövt hela livet. Han dömdes till rättspsyk och de är de enda i landet som har ordentliga resurser när det gäller psykvård. Det är sorgligt men så är det. Mina föräldrar har sprungit till läkare och psykolog med honom sen han var liten men aldrig fått en riktig diagnos eller ordentlig hjälp.
På rättspsyk uppdagades det att han har en extra x-kromosom och han blev diagnosticerad med en personlighetsstörning som med största sannolikhet är en följd av kromosomstörningen. Det var en lättnad för alla att få en förklaring. Min bror fick ordentlig hjälp och har nu ett fungerande liv.
Hade jag anmält honom så hade han fått hjälp mycket tidigare och många människor hade blivit besparade mycket lidande.