• Anonym (E)

När kommer riktig blödning igång efter missfall?

Detta kommer bli lite äcklig läsning, se det som en varning för er som inte vill läsa.

Är eller ja jag var tidigt gravid (v.5) och har fått missfall. Väntar bara på att börja blöda. Förra veckan började jag få lite rosa flytningar. I fredags blev det typ brunröda "ägglossnings"flytningar vid något tillfälle. I lördags var det brungula flytningar och i söndags startade bruna flytningar som höll i sig till igår eftermiddag. Då började jag blöda lite mörkrött, nästan svart. Idag är det rött, alltså färskt blod, men fortfarande väldigt lite. Som två enkronor hittills ungefär. Om man lägger ihop allt blod och flytningar hittills är det inte mer än kanske en halv binda max. Det jag undrar är väl egentligen när riktig blödning kommer komma igång. Är lite orolig att det inte kommer lösa sig av sig själv och jag måste söka läkarvård. Jag har haft två missfall tidigare och de gångerna har det börjat blöda mer pang på. Mycket direkt.

Låter detta normalt? Hur var det för er som haft missfall som kroppen inte får ut av sig själv?

Svar på tråden När kommer riktig blödning igång efter missfall?