Behövs mer maktdelning i Sverige! fler partier i riksdagen
Behövs mer maktdelning i Sverige!
Fler partier i riksdagen.
Menar du att det behövs ännu mera kackel! Jag tycker tvärtom. Det ska vara färre men med möjlighet att avsätta personer lättare och därmed släppa fram nya. Så att de inte kan hålla varandra bakom ryggen utan måste acceptera nya idéer och bli påverkade utav goda krafter.
Menar du att det behövs ännu mera kackel! Jag tycker tvärtom. Det ska vara färre men med möjlighet att avsätta personer lättare och därmed släppa fram nya. Så att de inte kan hålla varandra bakom ryggen utan måste acceptera nya idéer och bli påverkade utav goda krafter.
Allra bäst är ju diktatur. Fungerar skitbra i Nordkorea.
Ja, och demokratin fungerar ju så bra i sverige!
Förstår inte varför det ska bli så extremt åt alla håll. Jag tror på "diktatu" där sista bokstaven R står för folkets rätt att Rösta årligen om nuvarande diktator ska få sitta kvar! Inom den parentesen har inte diktatorn rätt att utfärda order som förhindrar en sådan röstning!
Se där ! Så var det löst :)
Ja, och demokratin fungerar ju så bra i sverige!
Förstår inte varför det ska bli så extremt åt alla håll. Jag tror på "diktatu" där sista bokstaven R står för folkets rätt att Rösta årligen om nuvarande diktator ska få sitta kvar! Inom den parentesen har inte diktatorn rätt att utfärda order som förhindrar en sådan röstning!
Se där ! Så var det löst :)
Maktdelning har inget med antal partier i riksdagen att göra.
Maktdelning har inget med antal partier i riksdagen att göra.
om det blir fler partier så blir det fler personer som har något att säga om i riksdagen.
I många partier har partiledarna och partiledningarna mycket makt och om det skulle bli fler partier borde det bli mer maktdelning.
exempelvis blir det fler personer som har makt om det är 2 partier med 4 procent istället för ett parti med 8 procent.
Tänker jag fel?
Varför inte direktdemokrati? Vi har internet och tekniken för kryptering av internet också. Med nuvarande teknik hade vi inte behövt några överbetalda politiker alls.