Inlägg från: Anonym (X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X)

Krav komvux CSN

Anonym (Krav komvux CSN) skrev 2018-09-07 16:33:59 följande:

Jo för det kan ju vara lätt att få sämre typ av jobb med låg lön och omöjligt att få mer avancerade arbeten med högre lön som kräver utbildning.

Vilka jobb tänker du dig skulle öppna sig efter att ha läst in gymnasiet på Komvux?
  • Anonym (X)
    Anonym (Krav komvux CSN) skrev 2018-09-07 18:04:38 följande:

Det vet jag inte. Men det är ju lättare att bli anställd med en gymnasieutbildning.

Beror ju helt på jobb.

Vad vill du söka som kräver det?
  • Anonym (X)
    Anonym (Krav komvux CSN) skrev 2018-09-07 18:04:38 följande:

Det vet jag inte. Men det är ju lättare att bli anställd med en gymnasieutbildning.

Beror ju helt på jobb.

Vad vill du söka som kräver det?
  • Anonym (X)
    Anonym (Krav komvux CSN) skrev 2018-09-08 09:54:10 följande:

Jag har redan träffat henne förra veckan.vi pratade mest om vad Komvux här i kommunen har att erbjuda.

Dessutom kan ju hon omöjligt svara på om jag kommer klara av en viss utbildning eller ej samt vilken utbildning som passar mig. Hon kan inte heller veta om jag bör välja distans, icke distans, flex osv.

Är den här oförmågan att fatta beslut något som märks i övriga saker också?
  • Anonym (X)
    Anonym (Krav komvux CSN) skrev 2018-09-08 17:28:15 följande:

Varför skulle det vara det tänker du?

För att du helt låst dig i den här frågan och startat föera trådar där du inte lyssnar på de konkreta råd du fått.

Därav min tolkning att det här är en problematik som spiller över på fler saker i din vardag, och kanske hänger ihop med varför du inte klarade skilan, eller varför du ine kan jobba.

Med andra ord kanske det är där du borde börja, med att hitta strategier och verktyg för att fungera.
  • Anonym (X)

Vad har du jobbat med tidigare? Har du jobbat heltid, och hur många är har du gjort det?

Är det nåt du kan få timmar på för att hjälpa upp ekonomin?

• Anonym (X)
    Anonym (Krav komvux CSN) skrev 2018-09-08 23:52:58 följande:
    Jag har aldrig jobbat tidigare det är det som är problemet.
    Ajdå, tänkte att det kanske fanns några kontakter att utnyttja för deltid...
    Varför har du aldrig jobbat? Att varken ha jobbat eller pluggat när man är nästan 30 är ju lite ovanligt.
  • Anonym (X)

Varför har du aldrig jobbat, och hur har du försörjt dig Ts?

Tror svaret kan ha en del att göra med hur du ska lägga upp studierna.

• Anonym (X)
    Anonym (Krav komvux CSN) skrev 2018-09-15 20:32:55 följande:

Nu har jag jobbat mån, ons, tors denna vecka. Natten mellan tors och fredag sov jag i 14 timmar och skulle faktiskt kunna ha sovit i två timmar till. Natten till idag lörd. sov jag 12 timmar och det är första gången på hela vecka som jag är utvilad och riktigt pigg.

Vad är det som gör att du aldrig haft ett jobb och arbetstränar nu?
  • Anonym (X)
    Anonym (Krav komvux CSN) skrev 2018-09-25 23:27:34 följande:
    Hinner inte i och med att jag kommer hem strax efter 15. Är hemma en liten stund och går sedan till gymmet. Är på gymmet mellan 16-18. Åter hemma igen vid 18.30 eller 19 beroende på om jag måste förbi affären kan även hända att jag är hemma vid 19.30. Sen laga mat, äta duscha fixa matlåda och vila ut framför tv:n då är klockan kanske 23 när jag kommer i säng.

Kanske får jag börja ta bussen istället för att gå 15-20 min till gymmet och sedan bussen hem igen. I vilket fall som helst känner jag mig både konstant trött och mycket stressad. En dag var jag även tvungen att boka tvättstugan efter jobbet. Detta eftersom att det inte fanns tid den dagen jag var ledig.
    Du får träna de dagar du inte jobbar.
  • Anonym (X)

De dagar du jobbar har du förberett kvällsmat sen tidigare och struntar i att träna, men går istället och lägger dig tidigare = du kommer upp tidigare på din lediga dag och hinner mer.

• Anonym (X)

TS, vad har du för diagnos och har du någon vårdkontakt?
    Båda sakerna tycker jag påverkar hur du ska tänka vad gäller studier.

• Anonym (X)
    Anonym (Krav komvux CSN) skrev 2018-09-26 12:15:42 följande:
    vill gärna kunna dammsuga och städa toan en gång/veckan i alla fall.
    Ja, men du har ju 4 dagar i veckan när du inte jobbar, så det kan ju inte vara omöjligt att få ihop.
  • Anonym (X)

Planera bättre så att du inte behöver städa, handla och laga mat samma dag, välj vilka dagar du kan träna, och träna kanske kortare tid.
    Du, precis som alla andra, måste anpassa dig efter dina begränsningar, och inte bara efter vad du vill göra.

• Anonym (X)
    Anonym (Krav komvux CSN) skrev 2018-09-26 14:25:54 följande:

Ja men jag kommer ha svårt att få ner sömnbehovet som är på 10-12 timmar. Oftast brukar inte de flesta ha så stort sömnbehov.

Nej, men du måste fortfarande prioritera. Det är inte rimligt att välja bort jobb för att du vill vara iväg från 16-19 för träning.
  • Anonym (X)
    Kjell2 skrev 2018-09-27 12:24:31 följande:

Men hur tänker du lösa din livsituation? Vad är du beredd att göra för att nå ditt mål kring utbildning och vettigt jobb?

Du verkar extermt ovillig att göra några som helst anpassningar eller uppoffringar för att nå ditt du vill. Just nu jobbar du 12 timmar per vecka. Hur hade du tänkat att det skulle gå att jobb och plugga på halvtid eller till och med heltid?

Känns mest att du vill leva kvar i ditt nuvarande liv med träning, dator, TV och mycket tid i sängen.

Du måste välja själv!

• Anonym (X)
    Anonym (Krav komvux CSN) skrev 2018-09-27 17:45:45 följande:

Det jag vill är att ha ett fungerande liv, PUNKT.

Hur, när du inte är villig att anpassa dig?
Svar på tråden Krav komvux CSN