Krav komvux CSN
Jo för det kan ju vara lätt att få sämre typ av jobb med låg lön och omöjligt att få mer avancerade arbeten med högre lön som kräver utbildning.
Jo för det kan ju vara lätt att få sämre typ av jobb med låg lön och omöjligt att få mer avancerade arbeten med högre lön som kräver utbildning.
Det vet jag inte. Men det är ju lättare att bli anställd med en gymnasieutbildning.
Det vet jag inte. Men det är ju lättare att bli anställd med en gymnasieutbildning.
Jag har redan träffat henne förra veckan.vi pratade mest om vad Komvux här i kommunen har att erbjuda.
Dessutom kan ju hon omöjligt svara på om jag kommer klara av en viss utbildning eller ej samt vilken utbildning som passar mig. Hon kan inte heller veta om jag bör välja distans, icke distans, flex osv.
Varför skulle det vara det tänker du?
Vad har du jobbat med tidigare? Har du jobbat heltid, och hur många är har du gjort det?
Är det nåt du kan få timmar på för att hjälpa upp ekonomin?
Varför har du aldrig jobbat, och hur har du försörjt dig Ts?
Tror svaret kan ha en del att göra med hur du ska lägga upp studierna.
Är det här månne din tråd?
www.familjeliv.se/forum/thread/79042502-hur-ofta-ater-ni-under-en-arbetsdag
Din nuvarande situation, mående och diagnoser påverkar ju hur du ska lägga upp studierna.
Nu har jag jobbat mån, ons, tors denna vecka. Natten mellan tors och fredag sov jag i 14 timmar och skulle faktiskt kunna ha sovit i två timmar till. Natten till idag lörd. sov jag 12 timmar och det är första gången på hela vecka som jag är utvilad och riktigt pigg.
De dagar du jobbar har du förberett kvällsmat sen tidigare och struntar i att träna, men går istället och lägger dig tidigare = du kommer upp tidigare på din lediga dag och hinner mer.
TS, vad har du för diagnos och har du någon vårdkontakt?
Båda sakerna tycker jag påverkar hur du ska tänka vad gäller studier.
Planera bättre så att du inte behöver städa, handla och laga mat samma dag, välj vilka dagar du kan träna, och träna kanske kortare tid.
Du, precis som alla andra, måste anpassa dig efter dina begränsningar, och inte bara efter vad du vill göra.
Ja men jag kommer ha svårt att få ner sömnbehovet som är på 10-12 timmar. Oftast brukar inte de flesta ha så stort sömnbehov.
Men hur tänker du lösa din livsituation? Vad är du beredd att göra för att nå ditt mål kring utbildning och vettigt jobb?
Du verkar extermt ovillig att göra några som helst anpassningar eller uppoffringar för att nå ditt du vill. Just nu jobbar du 12 timmar per vecka. Hur hade du tänkat att det skulle gå att jobb och plugga på halvtid eller till och med heltid?
Känns mest att du vill leva kvar i ditt nuvarande liv med träning, dator, TV och mycket tid i sängen.
Du måste välja själv!
Det jag vill är att ha ett fungerande liv, PUNKT.
Hur går det TS?