Krav komvux CSN
Du kan också börja söka jobb för att se ditt värde på arbetsmarknaden. Är det tvärstopp blir det svårt att kombinera studier med jobb.
Testa och sök extrajobbb nu.
Så vad väljer du lönebidragsjobb eller studier?
Vad har du jobbat med tidigare? Har du jobbat heltid, och hur många är har du gjort det?
Är det nåt du kan få timmar på för att hjälpa upp ekonomin?
Vad anser de att en gymnasieutbildning skulle ha för nytta i arbetet hos dem? Om jag ska vara ärlig så är det inget jobb som skulle passa mig utan jag skulle nog rätt snabbt bli bored-out samt inte klara av stressen.
sverigesradio.se/sida/avsnitt/902714
Det handlar om att du ska anses vara allmänbildad. Du är i 9/10 av fallen inte intressant för en arbetsgivare om du inte läst gymnasiet (behöver inte betyda gymnasieexamen). Varför inte gå en yrkeslinje och få en titel på köpet? Dessa linjer är oftast enkla att gå på Komvux. Enklare än en högskoleförberedande SAM-linje iallafall (eller liknande).
Men det stämmer. Du är velig och det känns som om tipsen vi ger dig som är mycket realistiska och konkreta går in i ett öra och ut genom det andra för att avfärdas. Du har tyvärr inte så mycket alternativ mer än det vi berättat för dig nu. Lycka till! :)
En gymnasieexamen är också ett tecken på förmågan att lära sig, kunna jobba mot ett mål, klara saker, sköta uppdrag.
Om olika typer av enkla jobb inte passar dig blir valet lätt, plugga. För utan gymnasiet lär det bli det, påhugg inom service, vård, städ. Osäker inkomst, dåliga arbetstider mm
Nej, men genom att slutföra gymnasiet har du någon form av bevis på det till en arbetsgivare.
I så fall borde du utan problem klara gymnasiet på heltid.
Fast det har ju arbetsgivaren ingen aning om och när han då frågar om betyg, gymnasiebetyg, har du ingenting att ge och då kommer du bli bortprioriterad.