LakritsMatte skrev 2018-09-06 08:02:55 följande:
Ja du kan ju inte säga att jag har fel i mina två påståenden att kitchenaid är dubbelt så dyr som Electrolux assistent och att dess motor har mycket lägre effekt? För det är precis vad jag skrev. Sen beror det väl på vad man ska ha den till. Jag maler kött och kör dubbla bullsatser i min och vill ha en bra stark motor. Ska man vispa sockerkakssmet och maräng duger vilken maskin som helst.
Misstänker att kitchenaid är duktiga på att produktplacera, typ i sådana där program som hela Sverige bakar etc. Sen känner jag ingen som jobbar på Electrolux så kan inte uttala mig om vilka köksmaskiner de har hemma hos sig.Exakt, det handlar om produktplacering och att synas i rätt sammanhang.
Produkterna som syns på TV fyller givetvis sin funktion och ligger ofta i "high-end" spannet, men att ta det som en garant för produktens kvalitet, funktion, prestanda osv för det ändamål man själv ska använda det till tycker jag är naivt.
KitchenAid, Dualit, SMEG är ju alla märken har fin design och ofta syns i TV, men inför köp ska man nog kolla upp att man får det man vill ha och behöver och inte förlita sig på vart man han sett resp produkt.